|
|
|
|---|---|
|
Jag ungefär som topic, passar t.ex -00 baklysen på en -97a och kanske 01-02 baklysen på en -00 eller hur är det där med passform mellan årsmodellerna? Kollar runt lite på styling lampor och funderar lite... En del skriver att dom passar 97-03 medans andra skriver 97-00 och 01-03? Nån som har en bra svar? | |
| Glömde ju skriva att det är e39 sedan jag undrar över... Sorry | |
| Varför finns det ingen edit funktion på forumet? Jag ser ju att jag har skrivit som en dyslektiker... | |
| Kom igen nu :) Garanterat 200 st på forumet vet svaret på frågan... Är ju sugen att beställa... | |
|
jag har en uppsättning facelift lampor till salu, bmw original till e39 touring, dock vet jag inte svaret på din fråga men mina lampor satt på min -01 innan jag bytte ut dom Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
Mekaniskt är det samma lamphus men i och med faceliften 01- så får dom klarglas blinker (klar på sv sålda, gul eller klar på import) samt LED (CELIS) bakljus ("liggande staplar") istället för 2x21/5W facelift ljus på en äldre ger TROLIGEN fel varning för trasig lampa p.g.a. lägre ström förbrukning ( finns inteface boxar eller så löder man lite själv eller köper nya LKM på BMW för DYRA pengar) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Okej... Men felvarningar får man ju bara så länge det är diod lysen då alltså? Finns ju även styling lysen med glödlampor... Men när man tittar på styling shopparna så skriver ju många ut även på diod lysen att "med dom här lysena får dom inga felvarningar" ... Har dom några inbyggda motstånd då eller är det bara bullshit? | |
|
Mellan 96-00 passar samtliga lampor "bolt on" Efter 01 är originallyktorna kristallglas samt LED. Dessa passar rent fysiskt om man borrar ett nytt hål (per sida) i bilens kaross. Dock kommer du få felmeddelanden i bilen om du inte använder dig av adapterboxar (köpta eller hembyggda, eller byter LKM. Samt flimmer i ljusen när de är avstängda. De piratkristalljus utan LED som finns att köpa passar bolt on. Utan borrning av nya hål, eller felmeddelanden. Detta eftersom det är likadana som original 96-00, fast med kristallglas. De piratljusen med LED som säljare hävdar passar utan felmeddelanden, gör säkert det. Finns säkert en typ av adapterbox inbyggt i ljusen. Mvh Carl. |
|
|
Så slutsatsen blir då att man kan använda lysen från 96-03 och det värsta man kan råka ut för "fysiskt" är att borra två hål? Om vi då går vidare :) Finns det några instruktioner för byggandet av egna adapter boxar? LKM = Vad? Har bara varit e39 ägare en vecka så man är inte så hajj ännu :) |
|
|
hej, mitt råd är:köp pirat baklysen klarglas, piratkristalljus utan LED som finns att köpa passar bolt on. Utan borrning av nya hål, eller felmeddelanden. Detta eftersom det är likadana som original 96-00, fast med kristallglas. jag själv köpte såna på eBay för 85euro fick baklysena hem monterade dom det tog 10 minuter.Bilen blev mycket fin. sutko |
|
| Vilken färg har du på bilen och vilken modell av lysen valde du? Finns ju massvis med olika modeller med kristall... | |
|
Angående borra, kolla här Länk /ninja |
|
|
jag har en silver metallic 523och valde rött/vit klarglas bakljus.Ser likadan ut som facelift lampor som kom -01 sutko |
|
| Jag har beställt nya i klarglas bak. Min ena har spruckit och när jag ändå ska byta så blev jag sugen på faceliften. Jag tror att gränsen är 00-08, min bil är tidigare än detta och har de gamla bakljusen. Dom ska komma på onsdag, jag hoppas att det blir riktigt fint. Jag beställde även blinkersglas, nu känns det långt till onsdag. | |
| Jag har en svart bil och har två par lysen jag ska prova med och se vilka som blir snyggast... Det är dels helvita smoke och sen facelift -01 fast inte diod lysen... Blir det snyggt med dom satsar jag på diod senare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.