|
|
|
|---|---|
| Hej, har problem med luckan vill inte öppna sig eller stänga sig, den bara låter i motorn. Har öppnat motorn osv men fattar f.. inte vart hur man fyller på oljan. Har letat nu på alla svar som finns men fattar 0. snälla nån som kan lägga in bild eller nått så jag vet hur man ska göra. | |
|
Tjena !! Hade samma problem med min 540 touring -02. Om du lyfter ur reservhjulet så sitter det i reservhjulsbaljan till vä. Man lossar själva koppen. Sitter fast med en slangklämma. Kan vara lite svårt att få loss den, men med lite tålamod så går det. Mvh Tobias |
|
|
Ok fattade fel, man fyller på oljan i den vita koppen, så du måste lossa den. Mvh Tobias |
|
|
ok, nu hittade jag den, sitter ju en insex över koppen fyller man inte på där? tog loss den och det kom ut olja alltså finns det olja till max? vad kan det då vara? luft eller för lite ialf? |
|
| Ingen som vet om man kan fylla på utan att ta loss hela koppen? | |
| tjena har samma på min..bara fylla koppen absolut full,prova köra luckan,sen fylla på mera och mera och mera..så har jag gjort nu iaf,så nu funkar det nästan klockrent,man få öppna luckan nåra cm i början bara,tills den bygger tryck... | |
| Sök i forumet automatisktstängning av baklucka | |
|
Hej, Vår bil har varit hos BMW 2 ggr ang. den automatiska bakluckan, och det höll ett tag men nu är det tillbaka där vi började. Påfyllning av olja har sket, byte av fjäder etc. Antar att en del går att göra själv, är det någon speciell olja som skall användas? Är det något annat som måste bytas för att få den att fungera? Vad som händer är att den startar extremt segt och ibland (oftast) måste den få hjälp dom första cm, för att kunna gå upp hela vägen. Nu när det är slask ut så vore det optimalt att få den att fungera som den ska. Tack! |
|
| 0 träffar på den :) och som jag skriver i början så fattade jag inget av svaren jag hittat Brynar. så ville ha mer info. Tackar för svaren btw, men finns det ingen som fått det att fungera 100%? vill ju inte hålla på och hjälpa till luckan innan den öppnar sig, då är ju vitsen borta med automatisk öppning/stängning. | |
|
Ursäkta Micke - jag gav dig en dålig länkbeskrivning, hade lite för bråttom med tangenterna. Här är tråden jag syftade på: Länk Hoppas den är till hjälp |
|
| np :) tyvärr funkade det länken inte måste vara pro medlem ;( tack ialf. | |
| jag har exakt samma fel,får hjälpa till första cm.. | |
|
Micke - Sicket elände: Sök på "Problem med automatisk stängning av bagagelucka" |
|
|
Micke! Länk ___ BMW 530IAM Touring -01 Länk BMW CS 06798 |
|
|
När jag fylt på min kopp några gånger så funkar den perfekt, det kan vara så att det kommit luft i systemet. Men min funkar perfekt. Mvh Tobias |
|
|
Smurf Vilken är oljan du fyller på med? är det 1dl oljan som ingår i repsatsen för 500kr du avänder dig av? ___ BMW 530IAM Touring -01 Länk BMW CS 06798 |
|
|
Tyvärr kan jag inte svara på det just nu. Sitter nämligen i nordligaste Norge och bilen står hemma i ljuva sverige. Jag kommer hem den 26/1 så då kan jag besvara det. Men jag tror att det var vanlig hydralolja, ( men inte säker ). Mvh Tobias |
|
|
Tobias nu får du gärna avslöja vilken olja du fyller på med? =) Mvh Thomas ___ BMW 530IAM Touring -01 Länk BMW CS 06798 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.