AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.966

370 nya BMW förstörda...

=( Länk

//Anders
Så kan det gå... Knappast något att bli upprörd över såvida man inte är en av dom som väntade på sin nya bil. Det är ju faktiskt bara för BMW att bygga nya bilar.
ojdå.. blir inte billigt det där inte.. var ju faktist en hel del m3:or
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
hehe,okej då! de där va ju inge vidare...
Nu läste jag ju i försej inte igenom hela tråden,men fatta inte riktigt va de är som igentligen har hänt..?
Vissa av bilarna har ju fått ordentligt med stryk...
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Så kan det gå till havs här sk "gods" är inte säkrad. Det lär bli en saftig nota.

BMW - Beroende Med Wilja!
Normalt surras bilar på t.x Wallenius båtar med spännare i bogseröglorna men då en bil-båt tar ca 3000 bilar tar det lite tid att säkra alla... och Time is money...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Om jag har förstått det hela rätt så har fartyget av någon anledning kantrat i hamnen. Det verkar vara ca 70 BMW som är skrot, resten kommer att lagas.
...lagas och säljas som nya! Att sälja en i princip krockskadad bil som ny känns inte helt rätt.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
För några år sedan tippade dom ju i ett antal Volvobilar i engelska kanalen på väg till USA. Många XC90, men som tur var inga BMW :)
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Det kommer knappast att lagas nån bil som har grova skador bara dom som har småblesyrer som typ en kofångare som har spruckit eller så .

Resten kommer Rederiet betala eller deras försäkringsbolag rättare sagt .

Det kommer nog vara en hel del intressenter på att köpa Dom skrotbilarna som är kvar .

Henke
M som i Motor
16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Bilarna som fanns på båten som sjönk i engelska kanalen skrotades allihop. Det ansågs inte möjligt att laga dem då de blivit dränkta i saltvatten.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
tror de var av anledningen också att volvo inte hade lust med att låta saltvattenskadade bilar rulla runt i USA och ev problem som kunde ha uppstått efter en sådan behandling. Har för mig att det var BMW med på den båten också?

Sedan så har jag svårt att tro att bilarna INTE va surrade på båten, bilarna surras fram och bak och sen med P-bromsen åtdragen. Tror de är svårt för de banden att hålla hur mkt vikt som helst åt sidan s.a.s Men den båten måste ju ha kantrat något rejält, såvida de inte har vart ngt annat gods som har lossat och "rullat" över bilarna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.