|
|
|
|---|---|
|
Sitter en farthållare i min e30 325 som ej fungerar... Det händer absolut ingenting när man rör på spaken och jag funderar på vad som kan gå sönder på en sån här? ska tydligen sitta nån motor som reglerar gasreglaget. Ingen som har några bra tips på hur man kan felsöka denna? | |
|
Hej! har en bmw 320ci -02 min fungerte heller ikke men jag radera styre-enhetn sen fungerte den konstig. |
|
|
spakens kontakter samt kopplings/broms brytare är låg oddsare som man kan kolla snabbt... Har du automatare?? Är det BMW orginal eller en "pirat"?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Kass uppföljning (kikar inte så ofta här längre nu när arbetet och barnet kräver sitt). Men iaf... Det är nog garanterat en orginal då det står på tyska osv... Och den ser likadan ut som den gör i instruktionsboken.. Och det är föresten en manuell... Några idéer? Ska ta och kolla kontakterna till helgen.. Men ingen som har sprängskiss el kopplingschema? |
|
|
Om det är en manuell växellåda så kan det vara kontakten som släpper farthållaren vid kopplingspedalen. Kopplingspedalen kanske inte går tillbaka riktigt hela vägen. Fel som farsgubben hade en gång i tiden. Är inte ovanligt alls även på nyare bilar. Bromspedalen kan kanske göra likadant. Kollas enklast genom att lyfta i pedalen med foten när man ställer in farthållaren. Saxat ur mitt eget inlägg från 5-serieforumet från häromdagen En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.