AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
713

325 e30 reflektioner och frågor

Har nu haft 325an i ca 3 månader och åkt ca 700 mil med den och allt har hållt... Den har dratt ca 1 liter olja (oljelampan började lysa när jag åkte i uppförsbacke på e20).

Vidare så har förbrukningsvisarn lagt ner o fungera efter att jag hade haft bilen ståendes i en vecka då vi var i kanarieöarna.

Men denna bil måste vara något av det bästa som bmw någonsin har byggt enligt mig. Man får en riktig skön känsla i dessa bilar.

Det sitter även en farthållare i bilen som inte fungerar...

Lite flummig tråd kanske men har ni haft mycket problem med era 325or?

Och någon som har nån idé om hur man ska få igång den där förbrukningsvisarn igen?.

Ti
608
TimS
325i -88
rolig tråd :)

e30 är helt underbara... även de med små motorer!
jag har haft 325an sen maj 2007.. och kört "för mkt" varje dag.

har väl haft lite strul som bränslerelä som gått sönder, fått byta växellåda (mitt fel), lös bakaxelklump, ett stag till växelådan gick av oxå. men annars har den funkat bra.

bränsleförbrukning har jag inte testat än... sen maj så har jag kört kanske 20mil var 40-50liter bensin... men nångång ska jag kolla.

min förra e30 hade jag heller inge problem med förutom bussningar. motorbussning till fästena samt bussningarna i bakvagnen framför bakdäcken... den är skrotad nu efter att den blev misshandlad på en parkering..
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag har iofs en 320 men den har fungerat otroligt bra. Bränslepumpen är väl den som gett upp för mig. Tanken har jag bytt. Övrigt som är bytt är i princip hela bilen men då inte för att det var problem med delarna.
Det där med att bränsleförbrukningsmätaren inte funkar är rätt känt och kan avhjälpas med batteribyte till SI-mätaren. Jag lödde in en batterihållare på mitt instrument som jag har utanför instrumentet. På så vis kan jag enkelt ladda upp batterierna om de skulle ta slut, vilket inte har hänt sen jag satte in dem.
Det är nog den trevligaste bilmodell jag kört så därför har jag två...

///BMW - Was sonst!
JohanE Förstår dig... Den är lite "go-cart-aktig"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.