|
|
|
|---|---|
|
Har exakt samma problem som denne skribent där det verkar som om batteriet är helt slut: Länk Mitt krux är att bilen står illa till och det går inte att komma åt den med starthjälp från en annan bil. Jag har steptronic, och jag får inte ur parkeringsläget. Några idéer vad man kan göra? Har funderat på att ringa BMW Servicemobil för att få dem att komma hit och hjälpa. Någon som testat dem? Är det dyrt? Länk | |
| DEt finns ju pluspol i motorrumet, kommer du inte åt den heller? | |
|
Ta ut batteriet från den bil du tänkte använda till starthjälp! ...............Mattias.............. |
|
| Man kan oftast också mata hjälpström via ciguttaget, iaf så det räcker till att kunna få ur p-läget. | |
| Annars kan man ju alltid åka runt till alla man känner och låna deras startkablar och skarva ihop ett gäng så dom räcker dit man vill :) | |
|
Verkar som en sammanblandning av problemen här: P-läget är mekaniskt spärrat med nyckeln, så fort du vridit till körläge så kan spaken flyttas, oavsett ström eller inte i bilen. Sen kan du rulla bilen till önskad plats, men enklare är kanske att bära fram ett batteri och startkablar till bilen? FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.