|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Måste säga att jag är lite sugen på detta skåpet nu när man har blivit hundägare... Egentligen ett vansinnesköp med tanke på bensinpriset m.m. Men om allt känns OK känns priset förbannat bra. Den ser ju onekligen fräsch ut. Kommer den vara osäljbar framöver tro?? Länk MVH Jocke | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En manuell 540 touring E39 har det tillverkats mindre än 1000 bilar mellan 97-03. Därför är det en udda bil som är lättare att sälja än automatbilarna, för det finns alltid någon som letar efter manuella 540. Men det kräver fullständigt klockren historik utan några som helst tveksamheter. Är denna importerad 1999-2000 som lågmilad typ 5-6000 mil kan möjligen miltalet stämma, men knappast om den kom hit senare. Priset känns faktisk billigt, borde gå att få ut + 10-15 till om miltalet går att styrka via BMWs databas. En tysk beställer inte en manuell 540 och ställer den i garaget, utan den rullar många fina autobahnmil på kort tid oftast. min rullade 15000 mil på 3 år innan den byttes in hos samma BMWhandlare som sålt den, där den blev osäljbar. För övrigt är dom inte så törstiga vid normal användning min är nyare o snålare med vanos och har ett snitt på 1,07 de senaste två åren. Skillnaden mot din 530 är inte speciellt stor, däremot försäkring och servcie + 25% nånstans. framförallt är det en jäkla trevlig bil. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag får flagga för risken med en trevlig ride med denna typ av bil! Att fjärrdiagnosticera denna går tyvärr inte idag, kristallkulan är lämnad på reparation över helgen:) Här finner du en av Blekinges främsta mekaniker Länk och en tusenlapp i testkostnad ger dig ett säkert bilägande i framtiden. Mina noteringar är att bilen ser rak och fin ut i plåten om man låter ögat glida från blinkersen på sidoskärmen och bakåt, det enklaste sättet att upptäcka ev färgskiftningar(omlack) eller ej rakt justerad karossplåt(ev tidigare reparationer ej korrekt gjorda). Vidare så får du kika åp begagnatguiden uppe till vänster, den är en bra grund men som sagt, proffs med diagnosutrustning kan ge den bästa objektiva bilen., Lycka till! Asken |
|
|
Ja den ser ju fin ut. Jag har en "likadan", 98:a, manuell & touring som jag köpte för 7 månader sedan. Då dammsög man marknaden efter så´nna & jag är ganska säker på att jag såg denna till salu då, med samma bild (& ägare?) våren 07. . . . . Jag tycker inte heller soppaförbrukningen är så tung, med tanke på prestandan så kan bilen ändå köras enormt snålt, vi snittar vår på 1,08 sedan vi köpte den men så kör vi åxå lugnt & mest landsväg. En manuell så´n här är en upplevelse att köra. Bodde jag i en storstad & tänkte köpa 540 så hade jag kanske valt en automat, den manuella är lite tungspakad, i alla fall vår. Passar utmärkt för långsträckor. 59000 verkar på pappret mycket billigt. Personligen förstår jag inte varför man ska tänka på att sälja bilen innan man köpt den. Du kommer att kunna sälja den till rätt/lågt pris. Men är denna fin så förlorar du ju mindre då de flesta väl snittar på ca. 75000 idag. En 540 förlorar man ekonomi på men vinner så mycket annat med. Det här är helt enkelt bilen för oss som köper med hjärtat - nå´t annat kan i alla fall inte jag motivera med. |
|
| Mycket bil för pengarna, tycker jag det verkar som. Är den ok, köp! Den kan aldrig innebära ekonomisk ruin på något sätt. | |
|
Strunta i soppaförbrukningen, det finns hela bergrum fulla med bensin, den tar aldrig slut. Soppaförbrukning är bara ett instrument att mäta kulkänslan. Utan att veta mer om bilen än vad som presenterats så verkar det mycket bil för pengarna. Och mycket kulkänsla :-) |
|
| Borta nu, köpte du den? Den såg fin ut och de pengarna kan man ju både ha & vara utan, ingen direkt förmögenhet. | |
|
Tjena! Njet, blev ingen affär... Är ju egentligen på jakt efter E46 330 ci, E46 320d alt. Audi A3 TDi. Men 540:n hade suttit fint så länge, hade nog inte varit något större problem att bli av med den till ett bättre pris till våren. Men som sagt, nu han jag fan inte med. Den försvann illa kvickt. Lite synd, men eftersom jag sålt 530:n får vinterskottet rulla på ett tag till... MVH Jocke. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.