AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.133

Problem med uppgradering till 16:9, hjälp!

54
212
540 :D
M5 -99
Porsche 924 -79
Hej!

Köpte på mig en 16:9 skärm eftersom jag varit sugen på att uppgradera från 4:3. Sagt och gjort. men när den väl sitter på plats, alla kablar anslutna etc så får jag bara en fladdrig bild i skärmen? Har provat att koppla ur den och koppla i igen, lagt av en batterikabel en stund, varit ute och kört, kopplat ur/i navi etc... Vad är det som är fel? Högst tacksam för tips. Min bil (740 e38) är tillverkad 11/97, och har vad jag antar är mkII navi.

MVH
Andreas
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Har du bytt videomodul till 16:9? Om jag förstår dig rätt så har du försökt att by-pass koppla videomodulen, om inte så testa att ansluta direkt till navi- enheten. Du borde normalt sett få 4:3 bild på skärmen med nuvarande videomodul.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
no
347
noah
E65 730D
Hej Andreas
prova boot om din bil!
koppla bort batteri ca 5 min
de ska lössa ditt problem

Noah Brown
54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
Nej jag har inte bytt modul, de ska fungera ändå (ge 4:3 bild på 16:9 skärm) Jag har provat att ansluta en MK 4 navi innan modulen (tog kontakterna som satt i modulen stoppa i annan navi, men bara en passade) och då fick jag skarp och fast bild. Men det var bara en BMW logga, man kunde inte göra nåt annat än att bara ha de där loggan på skärmen.

Noah, jag provade detta först av allt, men det hjälpte inte, bilen fick även stå strömlös under natten.

Det verkar som om navin "stör ut" bilden eller vad man ska säga.

MVH
Andreas
54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
Har nu även provat att tar ur säkringen till den osv, inget resultat. Konstigt...
Hej!

Jag har nu samma problem...
Hitta du någon lösning på ditt problem?
Man behöver inte ha någon speciell software?

Mvh Ubbe

Ja nu har bilden slutat att fladdra... men den visas i 4:3 format.
Men det beror kanske på att jag har en MK2 navi ?
Så enda sättet är att köpa en MK4 navi eller ?

Tacksam för svar...

54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
mitt problem löst sig genom att byta videomodul, men hur fick du bort fladdret?
Fladdret försvann av sig själv när jag hade bilen avstängd en timme ca.
Måste man ha en ny videomodul? Eller blir problemet löst också om man köper en MK4 navi? Är videomodulen samma som tvmodul? Gick det också att bara flytta den blå kontakten från tvmodulen rakt till navin, eller hur det var? Men då måste man väl ha en förlängningskabel om man har en touring?

Mvh Ubbe

54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
vet iaf att man behöver ett adatperkablage om man ska uppgradeta från mk1 eller om det var mk2 till mk3 och uppåt, har ett sånt liggandes om du är sugen.
Ja jag har MK2 så har läst att troligen ända jag behöver är en förlängningskabel för antenn... Känner en som har fixat så det syns 16:9 format med den utrustningen jag har nu så ska ta kontakt med honom nu i veckan och kanske köpa en MK4 då inom snar framtid. Tack för svaren.

PS. Har du en digital tv/videomodul?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.