|
|
|
|---|---|
|
Hej! bmw 320ci -02 -mil-ca 10.000 miständer på cyl 2 når det er kaldt bare på morgen sen skakar den typ 30 sek og sen fungerar den bra som en klocka har bytt Tändspole på cyl 2 NY! og ALLe tändstift har jag bytt. har bytt tjockare 10/40olje LAZERWAY (inte castrol) eftersom någon sa det kan va hydraliske ventillyftare som er kass men ingen resultat,men jag kan inte höra ventill ticking på motoren. Har andvänt för olje 5/40 castrol..... når motoren er lite varm så felsöker jag men ingen fel alls men på morgen når den skakar og jag felsöker så kommer det up miständer på cyl 2 konstig. har prövd nesten alt ingenting hjälper någon som kan hjälpa | |
| Ja klurigt det där. kablar o kontakter sitter o ser ut som det ska till spridare, prova byta plats på två spridare. Låter ju inte riktigt som en styrenhet men man vet ju aldrig. | |
|
Hade exakt samma fenomen på min förra M54 330....bara när den var kall, & det gick över efter typ 15 sekunder...kan vara luftmassemätaren eller någon av lambdasonderna. Lycka till! |
|
| har bytt LMM også? | |
|
Hej. Läste idag i ett inlägg här om 528 vs. 530. Där skrev Hasso om ett problem med en oljekanal till cylinder 2 på M54 motorn. Låter i mina öron som om det kan vara era problem. Läs det inlägget först i alla fall... Mvh Rikard |
|
| Det har slagit mig med, det där med olja i tändstiftsbrunnen. men eftersom tändstiften är bytta, borde det ju upptäckts då i.s.f. | |
|
Hej!!!!!! nei ingen olja i tändstiftsbrunnen alt ser bra ut ingen givare ingenting som verkar va fel har kollat alt. har felsökt minst 10 ganger det kommer up helatiden misständer CYL 2????? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.