|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte strax före jul en från Italien importerad 330dx-04 7500mil av en bil firma. Jag gjorde misstaget att inte kolla upp den innan. Men har nu varit på Bmw och kollat miltalet och de hittade ett fel minne på 13162 mil.Det har jag visat bilhandlarn och han hävdar att det är inte alls säkert att bilen har gått så långt utan att de kan ha satt ditt en begagnad del vid en reparation i Italien. Ljuger han mig rakt upp i ansiktet eller? | |
|
Begagnad del låter väl inte direkt trovärdigt. Håller tummarna för att det inte är så illa men det går onekligen en hel del rykten om handlare i Örebrotrakten som importerar från Italien och skruvar (noterade att du bosatt i Örebro län). Det är väl tyvärr där förtjänsten ligger numera då priserna tenderar att jämna ut sig i Europa. Lär bli svårt att reda ut detta om du inte är en fena på italienska och kan kontakta dem där nere. Lycka till och meddela gärna var du handlat så andra inte går på samma mina. |
|
|
Ja han ljuger. // Jonas . |
|
|
Åk till BMW och ta ut ett utdrag över garantireparationer så får du svart på vitt att den (sannolikt) har gått mer än vad mätaren visar. /// Erik |
|
|
Nu har jag varit i kontakt med bilhandlarn i italien och de bekräftar att bilen hade gått drygt 13000mil när de sålde den september 2007. Så nu är det bara på honom i morgon igen och se om han ger med sig nu. |
|
| vad hette firman du köpte bilen på? | |
lob |
Häng ut firman illa kvickt innan fler blir lurade !!!!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.