|
|
|
|---|---|
|
Har i dag hämtat min 320d Touring E91 och en del frågor har då dykt upp. Det första som slagit mig är att hela mittkonsollen (längs med hela kardantunneln) blir varm under färd, inte varm så det bränns precis men kännbart varm. Är detta normalt på en E90/E91, har aldrig märkt något liknande på någon av mina tidigare bilar.... | |
|
Jag har också märkt detta på min bil och jag har hört en möjlig förklaring på det: värmekanalen som går till baksätet (utblåsen mellan framstolarn) går tydligen på förarsidan av kardantunneln. Det blir varmt generellt vid fötterna på förarsidan i alla E9x (Länk men om man besväras av det är inte säkert (verkar inte vara speciellt många, men definitivt jag). /Marcus |
|
| Jag har kommit till precis samma slutsats som du marnliss. Om man ställer reglaget i bak på max kyla blir inte mittkonsolen varm. | |
|
Ahhhh, tänkte inte på det! Ska prova att ändra inställningen bak och se vad som händer. Tack för tipset!!! |
|
|
livar upp denna tråd: samma sak i min 320dT -08, ett paket med tuggummin i mittenförvaringen under armstödet blir till ett paket med ETT tuggummi! kan fransoserna fixa kyla i handskfacket i en bil för 100000kr borde BMW kunna låta bli att värma mittenfacket om man betalar 375000kr..? kommentar till tipset att kyla baksätet: vad gör man om man oftast har två passagerare i baksätet som INTE vill ha kalluft på sig jämt och ständigt? |
|
| Stänger friskluftutblåset? ;) | |
|
Du kan inte koppla kyla till mittarmstödet? (alltså själva förvaringsfacket) Det funkar för mig annars blir min också varm. Trodde det hade att göra med I-Driven men det kan kanske vara som ni säger att utblåsen bak som är boven. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.