|
|
|
|---|---|
|
Har kört NGK tidigare och är inte helt 100 på om det känns rätt:) Vilka är det som rekomenderas före andra till M70? Förut var det väl BERU, hur är BOSCH stiften? MVH Robban B | |
|
Bosch F8LCR är ju de som rekommenderats tidigare. |
|
|
Jag har kört med biltemas stift i en 750 jag hade, funkade bra, men kanske inte håller lika länge. Har kört med NGK BCPR5ES utan problem också (är inte hundra på beteckningen) Tänkte höja till 6 i värmetal när jag fått lite tryck i insuget :-) |
|
|
Hur är det där med värmetal, vad blir skillnaden om man går upp ett steg på värmetalet? MVH Robban B |
|
|
Tja, det är en hel vetenskap.. (som jag inte kan i detalj) Generellt funkar orginal (eller motsvarande) bäst, förutom om man ska köra tex. racing. För kalla stift gör bla att den startar sämre och kan missa på tomgång, men ger mindre risk till överhettade stift och spikningar vid hög belastning. Trimmar man kan man få byta till kallare stift. Högre siffra på NGK ger kallare stift, tvärtom på tex Bosch.. Generellt anser tydligen många att NGK gör bäst stift, tack vare brett arbetsområde. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.