AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
421

Kostnad för tillbehör?

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hur mycket har Ni forumanvändare lagt på Er bil i kronor räknat, förutom vanligt service och slitagedelar de senaste 12 månaderna?
Mvh
Asken
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
0 kr, men jag har ju bara varit lycklig ägaren nån månad än

Bilar är som whiskey, de blir bara bättre å bättre med åren
Hummm.
Runt tio loppor kanske.
Själv? Om ett par månader inräknat.

Länk

Mvh.
Micke Olsson
Tar man inte med däck, lackering samt andra utbytta delar så blir det sammanlagt 199 :- (blåa blinkerslampor)

Men tar man med däck så blir det helt plötsligt omkring 10k, men det är ju slitagedelar...

/Marcus
Bmwcs# 4680
Da
120
Dahlman
BMW 540IA -93
26.000:-
Ca 15.000 om jag inte räknar med däcken.

www.malte-racing.com
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det vill man ju inte bli påmind om men ca 40.000 på 1,5 år,ink fälgar och däck (17.5tkr). Contra reservdelar = tre glödlampor under samma tid ,varav jag fick en gratis igår:)+ 4st domkraftsfästen av den nya typen,,med låsning, så det inte ramlar bort när man sänker ned bilen (124kr 4st)

MVH
Hasso
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Asken:Törs du möjligtvis redovisa ditt eget tillbehörs konto i slutet av denna månad?? :)))Och inte bara fråga efter vad andra lagt ut på sina pärlor.??

MVH
Hasso
Hasso:
Det var det jag oxå var ute efter.
Jag vet vad som är i görningen och jag misstänker att Asken börjar få dåligt samvete mot plånboken.

Länk

Mvh.
Micke Olsson
Jag har helt och hållet sluta räkna på det viset...

Min bimmer får kosta precis vad den vill så länge den får mig att bli lycklig.

Pengarna gör man av med ändå.

Surfa in på beam.at/bimmer
har lagt ut ca: 35.000:- o då räknar jag inte med mina däck o fälgar som kostar ca: 35.000:- så det har kostat en hel del....

Har förvandlat min bil till en M3-optik(har försökt iallafall)....
Jag har haft 11 Beemers och det ända som gått sönder är en kamrem till min 316 -92 som jag hade för några år sen. Slitdelar räknar jag inte med här. Det kostar ju på alla bilar. Jag har nog haft tur tror jag!! =)

M-POWER!!!!!!!!!
Jag har bytt bromsskivor runt om, bromsbelägg runt om, har köpt nya 225:or, bytt krängninghämmare, bytt bränslefilter och bränslepump, samt köpt nya ljuddämpare.
Jag köpte bilen i augusti ifjol så det har blivit en del på kort tid. Men å andra sidan så är det ju slitdelar som man ska byta med jämna mellanrum, förutom bränslepumpen kanske, så man kan ju inte säga att bilen är dålig.
Tyvärr har jag fått, och får fortfarande, mycket negativa kommentarer från mina "vänner" som säger hur dålig bilen är eftersom jag har fått köpa så mycket nya delar.
Att det är slitdelar och att bilen rullat 22 000 mil verkar dom inte bry sig så mycket om.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.