AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.243

Airbaglamap lyser, besiktining imorgon, vad göra? (e39)

Th
18
ThomasJ
525i -01
Hej.

Bilen är en e39 525 sedan -01. Min airbaglampa började lysa för en vecka sedan, var och släckte den hos en vän som har verkstad. Den höll sig släckt ungefär 2 dagar.

har besiktining imorgonbitti kl 06.20, så tänkte att jag skulle släcka den idag efter jobbet och sen skulle den förhoppningsvis hålla sig släckt tills efter besiktningen. Men denna gång dröjde det 30 sekunder innnan den tändes.

så min fråga är:

går det att koppla bort batteriet några minuter och få den släckt temporärt?
eller ska jag strunta i besiktingen allternativt åka dit och även få reda på om det är något annat som ska åtgärdas?

Felet ska givetvis åtgärdas men som ni försår så hinner jag inte innan besiktningen.
Felkoden är "Passagerarairbag" antar att det inte är sensormattan eftersom jag kunde åka 2 dagar innan den tändes efter första släckningen. Är väl antagligen glapp i sladden under passagerarstolen .

Tacksam för hjälp!

/Thomas
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Sälj bilen snabbt som tusan obesiktad!!

Skämt åsido, det är lugnt. Du kan besikta med lampan lysande, det blir ingen anmärkning.
Th
18
ThomasJ
525i -01
Du får den för 50k! hehe, nä men ingen som vet om man kan släcka lampan genom att göra bilen strömlös för en stund? hasso kanske? du verkar vara expert på den här typen av problem!

Kane:
Är du säker på att det inte är en anmärkning? har hör att det är en solklar 2:a.

/Thomas
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Japp, jag är säker. Det är en hundraprocentig tvåa på ABS-lampa men ingenting på en airbag-dito.
Th
18
ThomasJ
525i -01
Jaha, ja. Såg det i ett annat inlägg nu med, då är de ju ingen ideé att stressa. Kan ta itu med det i helgen.

Tack för hjälpen Kane !
Same same:

Länk

PeterB
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.