|
|
|
|---|---|
| Hej , undrar om det är nån som vet om e46 inredning passar i e36an ? , asså stolarna fram och baksäte ? , om nån har bytt lr nått sånt . ? tacksam för svar , mvh johan | |
| Att stolarna passar,det vet jag till 100%.Dock får man ändra hålen på skenan höger bak på varje stol.Bak vet jag inte,men det går säkert med viss modifikation. | |
| Är du säker på det ? , har du själv testat lr nått , för får åka rätt långt för att hätma hem ett par stolar isf , sen rör det sig om en del kosing också ! , behöver man bara borra ett nytt hål i skenan + , men får dem plats inuti i bilen annars och så ? med asså tänkte så inte det tar emot dörrarna lr blir trångt och så , mvh | |
|
Som sagt,jag vet till 100%! Har själv monterat in E46ans sportstolar i min 325a.Du behöver inte borra nytt hål,utan bara förstora det lite.Det skiljer nån millimeter bara. Höll på att glömma,du bör ha bälteshållarna från e46an för att underlätta,men det funkar med dom gamla från e36 också,dock måste du nog kapa lite på dom.Men som sagt,inga större ingrepp. Lycka till! |
|
| Du råkar inte ha nån bild lr kan fixa ? så man kan se lite hur det ser ut , har fått för mig att det kommer se klumpigt ut , är lite osäker på om jag ska eller inte ! mvh | |
|
Har inga bilder nu,men kan kanske fixa fram om det behövs.Inte helt säker på vad du menar med klumpigt,men är det att stolarna skulle se "för stora" ut så är det ganska lungt.Sportstolarna med sina sidostöd klarar sig precis,det tar inte emot på sidorna.Vare sig mot dörrpanel eller mittkonsoll. Jag bytte inte mina så mycket för utseendet som för komforten.E36ans orginalstolar är rena läskbackarna i jämnförelse :) |
|
| ja okej , ja för mina stolar har spruckit i sömnen , så det står mellan laga dem och köpa nya , tkr också e46ans stolar ser större å mjukare ut , men såg nu att dem jag fått tjing på va el stolar , har du också el stolar ? isf hur löste du det , har tänkt på det men vet inte var man kan dra ström ifrån eller hur man ska göra för att få det å funka , man måste ju dra me säkring och sånt skit . | |
| Nej,mina är inte el-stolar.Funderade ett tag på att skaffa sånna,men så dök dessa upp till en rimlig peng.Sök om du kan hitta nått om eftermontering av elstolar här på AP,annars är google en väg att gå.Rent tekniskt skall det ju gå,men det gäller att få alla sladdar rätt så det inte brinner,det första man gör :D | |
|
Tjena! Lånar tråden lite. Kul att ngn funderar på precis samma sak som jag... Man vill ju helst inte göra några större modifieringar, jag har en E36a -97a med vanliga stolar och vill byta till e46ans elstolar. Det är där problemet kommer.. är osäker på om skenorna skiljer sig och vad man skulle behöva göra för modifieringar för att få in dom. Någon som vet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.