|
|
|
|---|---|
|
är det bara jag som inte lyckats klura ut hemligheten med hur man får dit nya bromsklotsar bak? när man satt dit ena så får man ju inte ner det andra, enda chansen var att slipa ner belägget nån millimeter och sen pressa rejält med poligrip. ska det vara så? och varför måste man plocka bort hela oket för att få loss klotsarna, tycker det verkar lite jobbigt.. hoppas det är lättare fram, har inte gett mig på det än. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] | |
|
Räcker det inte att pressa tillbaka cylindern som skjuter ut ena belägget? Typ använda en polygrip och trycka ihop genom att greppa belägget och oket och trycka så cylinden pressas in, för att sen bara montera dit allt. Det kan vara så att din cylinder behöver smörjas, varav den har svårt att återgå till sitt innersta läge. |
|
|
nej, oken var ganska nya, och jag kollar alltid kolvarna och trycker dopm fram och tillbaka så det ska smörjas upp lite.. man kanske skulle lossa dom två bultarna som oket glider på, som sitter med insex? tycker det var en välldigt jobbig konstruktion, eller så var mina klotsat för tjocka?? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| Det är väl glidok. Lossa bara den ena glidbulten. Samma på alla bilar med glidok. | |
|
ja det är glidok.. men det ska vara en 7mm insexnyckel... ganska ovanliga, har inte lyckats få tag i någon. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| Kolla så det inte är tum storlek | |
| 7 mm-insex hittar du på t ex Biltema, Mekonomen, osv.. även sorterade bensinmackar som har lite verktyg bör ha dessa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.