AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.286

Vet ni om att det går att låsa bilen även då någon dörr är öppen?

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Det verkar vara många som inte vet att det går i alla fall. Man ser det hela tiden, folk som står med nyckeln i dörren och väntar på att alla ska stänga sina dörrar. Senast igår såg jag en tjej som blev riktigt arg på sina medpassagerare för att de tog sån tid på sig att komma ur bilen. Gick inte att ta miste den gången då hon sa: Men skynda er ur nudå så jag får låsa bilen.
Jaja, vet inte vad jag vill säga med detta inlägg, det är bara nåt jag funderat på...
Har ni någon fundering på varför folk gör si och så som ni gått och tänkt på?

///BMW - Was sonst!
I mitt fall gör jag så därför att det inte går att låsa innan dörrarna är stängda.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Mina BMW går att låsa, bara förardörren är stängd, tror det är så på de flesta, om inte alla BMW.

BMW CS #5206
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Ja det var lite dåligt förklarat, menade att det går att låsa bilen bara förardörren är stängd men att alla andra dörrar kan vara öppna. Jag har aldrig träffat på en bil som det inte funkat på. Vare sig det är BMW eller andra märken. Att det inte funkar med förardörren öppen är ju bara för att försvåra en inlåsning av nycklarna.

///BMW - Was sonst!
Det går inte att låsa min bil om inte alla dörrar är stängda, den försöker en gång och låser alla stängda dörrar ,sedan låser den upp alla dörrar igen om någon var öppen.
Anledningen till att jag väntar på att alla dörrarna är stängda är för att jag vill se att passagerarna stänger ordentligt. 5-serien verkar ha rätt rejält med ljuddämpning och isolering för att många har problem med att stänga till ordentligt på första försöket.

För rätta mig om jag har fel, men om inte dörren stängs till ordentligt låser den sig inte?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Håller med JohanE helt.

Alla BMW jag har sett går att låsa bara förardörren är stängd, och får man inte igen någon annan dörr ordentligt så är den också låst.

Ardbeg: Berätta gärna vad det är för bil du har…

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Lo
10
Lollan
523 -97
Om det är så är det ju super. Ska prova imorn :) Känner igen det där med att behöva vänta på att folk ska pallra sig ur bilen..
Jag har flera bilar av olika märken men den jag pratar om här som jag oftast kör till vardags och allra helst på vintern är en Citroen Xantia Activa.
Jag ska undersöka om det går med bilen så fort jag kommer hem, men jag antar att du har rätt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.