AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
797

Bmw för första gången!

Ke
3
Kentcanon
BMW 520 -92
Hej Bimmer lovers..

Har för fösta gången köpt mig en Bmw. Tanken är att ha den som en köra till jobbet bil. En E34 520i -92 blev det. Ska tillägga att jag bara har kört Audi innan. Men det va dags att testa dom andra tyskbilarna.
Bilen va svensksåld med full servicebok, AC, rullat 25xxx mil. 8 ägare. Rost på nederkant på 2 dörrar. Annars hel o fin. Gav 13000. Tyckte själv att det va en bra affär eller?????
Har kollat lite på forumet om en del inte livsnödvändiga problem, men lite irriterande. Tyckt att man blev lite snurrig.:)

1. Bilen vill alltid varva upp en 2-300 varv vid växlingar.
2. Hör ett klickande ljud framför ratten, alt under instrument huset vid tomgång. Det finns där även under körning.

Sen så är den lite orolig på tomgång. Ska kolla tomgångsmotorn. Men det är ju en gammal bil.

Tänkte bara nämna lite om mitt intryk på bilen.

Dom första milen i bilen så fattade jag ingenting om vad alla säger om körglädje med BMW. Kom ihåg att jag alltid eller nästan kört Quattro. Tyckte man satt fel ratten kändes för stor mm.
Nä, min första tanke va att sälja den o köpa en quattro igen.
Men en kväll så gick jag ut o fintrimmade sittställningen väldigt noga o körde några mil. Visst ingen jätte motor direkt men jag tänkte att körglädje måste där väl ändå va.
När jag efter en timme kom hem igen så fattade jag vad ni menar med körglädje. Tar nog ett tag att vänja sig vid bakdrift om man e van vid tex quattro. Men nu har jag fattat vad det handlar om..

Visa användare
174
azumio
528iA -97
Hej och välkommen!

Kul att höra att du "sitter rätt" i din BMW :)

Detta forum har användare med fantastisk kunskap, jättebra plats för info om,
i stort sett allt.

Ha det gott.

prosperity is a mindset!
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Man får gratulera till det nya åket,o välkommen föresten...
Ke
3
Kentcanon
BMW 520 -92
Tackar o bugar. Får väl hänga här nu istället för nordicaudi :)
Jag hängde också på NordicAudi och körde quattro förut! Nu är det det här forumet som gäller... :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.