|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tog ut min idag, kom hem precis faktiskt. Blött och kallt, precis så som man vill ha det. Hittade en trevlig landsväg, fri från trafik, och körde lite småkaxigt... Blev en liten avspolning i garaget också! Nu kan jag sova lugnt ett par dagar till :) Någon annan som har behärskningsproblem? | |
|
Nä du min kommer inte ut på ett tag väntar på mycket bättre väder och att dom har sopat vägarna ifrån grus \\\Linus |
|
|
ja det beror ju lite på varför och i vilket syfte man har skaffat en Z, men för mig är bilen en skönhet och hobby som jag är rädd om och putsar hellre en gång för mycket och då är det viktigare att den förblir en skönhet än att dra en sväng den här årstiden men men..... vi är alla olika även om intresset för Z är lika mvh Uffe/bildock |
|
|
Var ute och tog en sväng veckan innan jul! Har ju inte lyckats ställa av bilen ännu...Kul som fan var det! |
|
| Japp, var ute en sväng men då var det snustorrt och bara ett varv runt kvarteret för värma upp motorn ordentligt. | |
|
Nix. Den som väntar på nått gott... Bättre en tia i näven än en tjuga i foten. |
|
|
Ja, man bor i Malmö så snö, grus o skit får man inte se mycket utav. Man får passa på när solen kommer fram ju! Kommer dock inte bli något mer åkande på ett tag nu igen. Tvättar den i garaget och håller den fin inför våren nu :)! Skulle någon vara intresserad utav en vårträff med Zor? |
|
|
ja några z träffar ska vi väl hinna med \\\Linus |
|
|
Jag kör min året om! Det är trots allt ingen lambogh?#"" Ferrari. ...........Mattias............... |
|
| Jag är frestad att ta ut min M coupe, men den är avställd, och de känns lite larvigt att ställa på den endast för en dag. | |
| Nä det skulle aldrig falla mig in att ta ut den en sväng på vinternm vågar inte riskera något onödigt! Är i malmö nu och här ser ju vägarna okej ut ialf, men jag skulle ändå inte ta ut den. | |
|
Ja här nere i Malmö så känns det som det är knappt lönt att ställa av bilen längre...det är inte många dagar det är okörbart väder. Det stod en Aston Martin Vanquish utanför på gatan härom kvällen och då kände jag...fasen inte lönt att ställa av bilen längre...Denna vintern har det varit fina vägar nästan hela tiden. Nu har man ju ställt av den redan så det är lika bra att vänta tills våren...men visst är man sugen. Var i London precis innan jul och där rullar ju alla möjliga fina bilar och vädret skiljer sig ju inte nämnvärt från Malmö. //Kristoffer Bilen =) Länk |
|
|
Ska ner i garaget och inpregnera sufletten och polera bilen ordentligt strax... Den blev skitig trots allt. CompactK, var ett tag sen! Säg till när du ställer på bilen! Jag hade tänkt sälja min bil till våren då jag ska köpa mig en självmordsraket istället :) En Honda Hornet 600/900 (inga påhopp för att jag köper en Honda tack! Finns ingen tillräcklig BMWhoj runt det priset jag hade tänkt mig.) Därför hade det varit trevligt om vi kunde ta en första crus tillsammans, old times :) |
|
| Kanske till och med ordna en träff så som vi gjorde förra säsongen!? Var ju mer än ett dussin som kom sist ju! | |
|
Klart vi ska ta en cruise OM du nu ska sälja...;) Jag ställer på bilen någon gång i mars om vädret tillåter...jobbar inne in stan nu så jag cyklar till jobb varje dag så det blir endast helgkörning med Z:an...Kan lika gärna ställa på den då och köra när väder är OK. Har fasen inte varit någon vinter i Malmö än... Har fortfarande en grej som du ska få av mig(till bilen) Ha de! Bilen =) Länk |
|
|
Yeeey! En sen julklapp :) Jag ska starta en tråd när jag har tid och ork, och försöka få ihop en Z-träff igen. |
|
| Gundnroses; Vad du än gör, sälj inte din zäta - du kommer säkerligen, precis som jag, att ångra dig! | |
| Åkte med roadstern till jobbet idag. Det blir ju aldrig nån vinter, så jag tänkte att den kan få lite motion.... | |
|
Tvesovla, hade jag haft en M eller en snygg coupe så hade jag självklart inte sålt men nu är det så att jag inte har det. Min är för mycket "show, no go". Jag vill ha något snabbt, adrenalinfyllt, billigt och skönt - hoj! Jag kommer köpa en Za igen inom några år. När jag är klar med pluggandet och börjar jobba på riktigt! Kanske en Z4 coupe? :) Beppo, hur kändes det? :) |
|
|
Bara fint. Var iofs bara en knapp månad sen man var ute och åkte sist, men man uppskattar prestandan mer när man inte kör den varje dag. Och det är milsvidd skillnad i drag mellan en M roadster och en 330..... Men jag längtar efter att kunna fälla ner taket och köra. Hade det bara varit torrt ute hade det ju gått, men inte nu.... |
|
|
Nej nån vintertur är inte aktuell som Ni förstår Länk /Pane |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.