|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt topp bytt tempgivare, bytt LMM, bytt gummibälg på min M535:a -90 När man kopplar in LMM går den så slött, hackar vid 2000varv? När jag kopplar ur LMM, går den fortfarande slött, men hackar inte lika mkt, men känns som att hästarna dött!! Jag har bytt så mkt!! Vad kan vara felet?? Nån bra BMW doktor här? | |
| Kolla så att inte katalysatorns innehåll har gett upp och rasat ihop. Det dödar hästar effektivt.. | |
|
Har kollat så att katalysatorn är hel. Strulet är att när jag kopplar in LMM, då hackar den vid 2000varv, går inte att gasa mer, det hackar som att du släpper upp kopplingen snabbt!! Medans när jag kopplar ur LMM, då hackar den inte alls lika mkt, men är så slö istället...!! Jag har bytt mkt på den nu....På BMW tar dom så mkt för att bara titta på bilen!! Man får hoppas att det kan vara nått liten enkel sak? Vad tror du? |
|
|
Simpelt egentligen,men du har väl kontrollerat ditt fördelarlock+rotor? Man kan ibland få lite "skumma fenomen" när man kopplar i och ur lmm har jag också märkt.... För mig hjälpte det att kolla just fördelarlocket + rotorn(iofs så bytte jag bränslepumpen också,men det var inte den som var "huvudfelet",men bytte den iom att den som satt i ej var en originalpump)...dessa var i min 735:a "helt slut",går efter dessa byten som en klocka igen :) Kolla stiften,tändkablarna också... Mvh Janne. |
|
|
Ska kolla det, men man börjar bli trött på att hänga på BMW, dom vill ju verkligen ta det sista i plånkan :) Dom sa till mig att det är lika bra att göra ett test hos dom, kostar bara 975:-/timme. Testes skulle ta ca: 2tim.... Jag kan bara hoppas att det är ett litet fel som man själv kan åtgärda? |
|
|
Tänkte också föreslå tändsystemet. Fördelarlock, rotor, tändspole och kablar. Vet inte vad en defekt vevaxelgivare kan ge för fenomen på en bil med fördelartändsystem, men det är ju en komponent som rent statistiskt har en förmåga att ge upp. Här en tråd med en "heldöd" 535i, som innehåller resistansvärden för kontrollmätning: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.