|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BMW 525 -03 med M-paket och ska sätta på ett drag. När jag ringde till BMW så sålde dom bara avtagbara drag till min men det finns ju fasta drag på Meca och Mekonomen till den. Undrar om det är något problem att få på ett fast när man har M-paket? Det skiljer ju en hel del i pris samt att fasta drag är mer pålitliga!? /Martin //BMW | |
|
Pålitliga? Fula! /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Jag skulle ha köpt ett avtagbart. Jag har bara haft avtagbara drag på mina bmw:s, och det har aldrig varit några problem. Det är inte snyggt med kroken på, tycker jag. Ring den här killen Länk PB |
|
|
om du inte använder draget varje dag, välj ett löstagbart. Mycket snyggare utan! Det tar bara en halv minut att sätta dit/ta av det. Och man slipper buckla till bakomvarande bils nummerplåt vid fickparkering ;-) __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej! Kolla på bildelsbasen.se , där finns det beg. avtagbara drag jämt. Kostar mindre och är orig dvs lätt att montera. Min erfarenhet med eftermarknadsdrag är att kvaliteten är sämre än på orig. Problem med rost etc.+att de är fula. Det du behöver oavsett är den svarta plasten till bakkjolen med hål för drag (såg ett på bildelsbasen igår tror jag (sök efter bakkjol....) MVH Sakke |
|
| Den som Petrus länkar till säljer samma drag som monteras original (Westfalia). Plasten bak kostar ett par hundra på BMW. Se däremot till så du får en riktig el-sats. | |
|
Har fått avtagbart drag monterat på min 530 med M-paket av killen i annonsen Petrus länkar till och kan bara rekomendera. Vet att det är fler här på forumet som fått monterat av samma kille. Den svarta plasten får man köpa på BMW och kostar nog en 7-800kr. ___ //Ulf |
|
|
Hej! Den svarta plasten: Länk Drag: Länk MVH Sakke |
|
|
Tänk på att det är två delar till den "svarta plasten"...Ska vara en täcklucka också. ___ //Ulf |
|
|
Om jag köper att drag på skroten .Där står EJ TYPSKYLT vad innebär detta? Att det ej går att reg.besiktiga? Vågar man köpa utan typskylt? |
|
|
Om man köper genon killen i Petrus inlägg, ska man köpa kabelsats genom han också eller är det bättre å köpa den på BMW,vad tar han får enbart draget? Han ingen backsensor på min så det är kanske mindre käsligt då?? Verkar ju lockande med drag från bildemonteringen också... /Martin //BMW |
|
|
lycka till att hitta på bildemontering, dom få som kommer in försvinner tyvärr lika fort. Jag har jagat till min e39 med mpaket och polaren jobbar på skrot så han kollar varje dag år mig men nu har jag väntat i nästan två månader utan att hitta något grag, så nu blir det att krypa till korset och köpa nytt :( Jag ringde på plasten som det länkades till ovanför, den ville dom ha 250kr för plus frakt på 150kr stor ide att köpa på skroten då när en ny ligger på 480kr, det ingick ingen lucka till plasten heller.. Köp inget drag utan typ skylt, då kan du inte regga bilen med draget... Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
| Håller med er andra,avtagbart drag ska det vara.inget annat annars får det vara... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag köpte mitt avtagbara Bosaldrag inklusive elkabelsatsen som är ett måste av Lasse som petrus länkar till.. BMWs elsats är ingat att ha, enbart krånligare att montera. Eftersom jag inte har Mpkt så är Bosal att fördra, behövs ingen täcklucka som det vara tidigare, när jag monterade ett liknande på min 528. 4700 + 1500 i montering är billigt speciallt som det blir bra monterat enligt de forumdeltagare som Lasse monterat åt. Till Mpaket så är visst Westfalias drag att rekomendera enligt honom. Att ha ett fast monterat är bara ett elände för smalbenen ///MVH Hasso Länk |
|
Så..nu är det beställt ett drag! Men det vart ett Bosaldrag trots M-paket, hade tydligen blivit någon uppdatering så det skulle passa M-paket nu! Hoppas det blir bra iallafall! /Martin //BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.