|
|
|
|---|---|
|
Hade min E46 på lagning för ett tag sedan, med bla byte av en strålkastare. Några veckor senare upptäckte jag att spolarvätskan rinner rakt igenom när man ska fylla på, vilket måste bero på att verkstaden glömt stänga behållaren igen efter glödlampsbytet. Nu är problemet att jag inte lyckas hitta någon kran eller liknande för att stänga behållaren nedtill. Hur gör man? Har verkstadskillarna råkat behålla något som stänger behållaren? :( | |
|
Vet inte riktigt hur det är på e46an mn på min e36 finns det inte något i den stilen. Dock när jag skulle byta pumpen så fick jag inte dit packningen som ska sitta runt röret på spolarpumpen ordentligt då läckte det redigt. Så kolla om det inte kan vara något sådant i ditt fall med? |
|
| Jag hade ett liknande problem på en E39:a och i mitt fall var det slangen vid pumpanslutningen som hade ändrat form, blivit hård och fått för stor innerdiameter. Troligen pga någon reaktion på för stark spolarvätska. Det var bara att skarva i en ny slangbit. | |
|
Var försiktiga om ni kör med läckande spolarvätskebehållare. Det är rätt mycket alkohol i spolarvätska, och alkohol brinner. -- Markus |
|
| På min va det samma sak då va det läck på vägen till munstyckena för lysena. Då kopplade jag bara ur sladen till pumpen sen slutade det jag klarar mig bra utan den funktionen. | |
|
alkoholkoncentrationen är inte på långa vägar tillräckligt hög för att spolarvätska skall gå att antända. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Nähä? Länk -- Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.