|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min bil kokade efter en del snö aktiviteter, upptäckte hål i kylaren, prövade med kylar cement som inte funkade utan bytte kylaren allt frid och fröjd. Problemet är att jag mistänker att topp packingen har gott, den verkar dricka lite vatten (kanske inte luftat ordentligt?) och den ryker ganska mycket men enbart när motorn nått arbets temratur. Motorn startar lika lätt som innan, går lika fint och rappt och håller värmen bra. Kan det vara något annat som gör att den ryker när motorn blivit varm? Katten kanske är konstig eller nåt? Hoppas någon annan stött på detta problem eller vet någonting? Tackar ödmjukast för svar! mvh Erik M | |
|
Hej! Komptesta.. BMW ist Dåitche Kvalitäät! |
|
|
Om mycket vitrök ur avgasröret: Frågan är rätt vanlig vid denna årstiden, det beror sannolikt på att det finns en mängd kondensvatten inne i avgassystemet. Burkarna rymmer många liter och det ångar på bra när man gasar men är inget egentligt fel. Om du misstänker toppackning eller skevt topplock så kan du förutom komptest (som dock helt normalt brukar visa lite olika värden mellan cylindrarna) kolla efter avgaser i kylvätskan. Det är en enkel test som bilverkstaden kan göra, finns det spår av avgaser där så bör du gå vidare, annars är det säkert lugnt. Luftningen är viktig och det skall inte försvinna någon nämnvärd mängd kylvätska. Kolla efter läckor på slangar och runt pumpen osv. FP |
|
|
Tack för svaren ni andra bmw älskare. Att det kunde vara kondens i burkarna hade jag inte tänkt på men det låter väldigt rimligt! Var gör man komptest och vad kostar det samma med kylar "avgaser" Tackar vänligast MVH Erik M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.