|
|
|
|---|---|
|
Sitter med ett val, & kan ej bestämma mig. Behöver 4 dörrar, & säljer (tyvärr) min 330Ci. Jag står just nu & väger mellan följande bilar. 120 (bensin) 2004 5500 mil Aerodynamikpaket, skinn, etc 320 Touring -04 M-Sport paket 9700 mil 120 kostar mer, men jag börjar inse att E46 tappar sitt värde ganska snabbt nu, ur värdeminskningssynpunkt kanske 1 serien är ett smartare val... Jag vet ju vilket h-vete det var att bli av med en fin E46 sedan med sportpaketet... Så vad tycker ni BMW bröder? Ska man kliva på 1 serien för att säkra pengarna? | |
|
Kanske det men tror iaf att 1 serien kommer ha sämre andrahandsvärde än 3 serien sen är det väl smaken som styr lite eller ?? Tror väl att en E-46a kan ha stannat av lite i prisraset eller är det fel ?? Ska jag gå helt och hållet på min känsla och smak så är E-46an nästan om inte den snyggaste Karossen "ever" .. Henke M som i Motor |
|
|
Jag skulle valt "ettan", den är en modernare bil i mina ögon. E46 har några år på nacken och börjar kännas gammal! M3 E30Länk |
|
| Inte är E46 felfri heller....eller rostfri.. | |
|
120 är dyrare och har nog potential att sjunka mer än 320:n i kronor räknat. Om du hade svårt att sälja din 320 sedan så tror jag att en touring går iväg betydligt lättare. Innan jag köpte min 325 e46 kollade jag på ett par 320iMT som jag valde bort men de blev ganska snabbt sålda ändå. Vidare tycker jag inte din 320 borde ha varit så svårsåld heller om du bara hade varit beredd att förhandla med de intressenter som verkade finnas. Men om du tycker att e46 är svårsåld så kan du ju utnyttja det när du ska köpa bilen. Annars är 1-serien som Abbe skriver modernare och lite roligare bil. Men 320:n är rymligare och kommer sannorlikt bli billigare att äga. Kolla vad som skiljer i försäkring. |
|
|
Det skiljer i detta fall nästan 25.000 kr i mellanpriserna på bilarna, E46:an är billigare. Tror också att en Touring är lättare att bli av med än en sedan. Lutar åt 320:n faktiskt, dessutom har den snyggast färg.. |
|
|
25tkr billigare men med 4200mil mer, då vet jag inte om 320 är så mycket billigare än 1:an behöver du ingen bagageplats tycker jag 120 är riktigt bra val, go&pigg speciellt med sportchassi och aero-paket, skulle dock byta bort run-flat däcken och köpa mig ett par riktiga sport sulor imo, när miltalen smyger uppåt 10k blir vilken bil som helst ganska oattraktiv |
|
| Good Point! :-) | |
|
Håller med p-car skulle också hellre tagit 1-serien alltid trevligare med en nyare bil. Men du får ju tänka över ordentligt om du klarar dej medd utrymmet. Sen tycker jag personligen att en 1-serie med aero paket är 100 ggr snyggare än e46 även om e46 är otroligt snygg. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Jag tycker att 320 har gått rätt mycket för att vara 4 år gammal. "Kalla mig gärna kapitalist, men det är inte därför jag kör BMW" |
|
|
Av egen erfarenhet vet jag att 1-seriebilar är lätta att bli av med. Enda bil jag har sålt där köparna stått i kö och bjudit över varandra..... just nu är det en arbetskamrat som ska sälja/byta in sin 120d -05, till och med bilhandlarna slåss om den! E46 är ganska iskalla på begagnatmarknaden, och just 320i Touring finns det många till salu. |
|
|
Får se om jag får min 330 såld privat blir det nog 1:an...annars får jag väldigt bra byte hos handlaren med E46. Vore dock skoj att gå i från 3 serien ett tag & testa ny mark! :-) |
|
|
En faceliftad 320 Touring -04 M-Sport paket skulle jag absolut inte vilja kalla iskall. Allt beror förstås på vad man sätter för pris. Men jag håller med om att 1:an givetvis är hetare på marknaden. Har inte riktigt koll på priserna för 1-serien men spontant känns det som att det borde skilja mer än 25´ mellan bilarna du väljer mellan. Förmodligen har du större möjlighet att förhandla priset på e46:an. Jag säger inte att e46:an är det bästa valet men tittar man bara på ekonomin tror jag den blir billigare totalt sett. (Å andra sidan skulle man åka ännu billigare i en välvårdad e36 för 40´.) |
|
|
Jag får helt enkelt mkt bättre inbytespris hos handlaren med 320:n BMW bjuder mig bara 140 för min 330 vilket är åt h-vete för lågt |
|
|
Intresseklubben kan nu notera att jag valde en 320 Touring M-Sport. En mycket vällhållen & fin 04:a med en tidigare ägare. Känns som rätt beslut! :-D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.