AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.213

Ska jag slå till eller är det något lurt?

Står i begrepp att skaffa en tjänstebil och råkade fastna för en "nästan ny" importerad 525d med så vitt jag kan se all tänkbar utrustning. Har spanat runt lite och har väl förstått att priset kanske är i lägsta laget för att allt ska kännas bra.

Någon som har erfarenhet av att leasa en begagnad och importerad tjänstebil?

Känner dessvärre att min egna kompetens inte räcker till för att bedöma om det är en bra affär eller om det finns uppenbara risker för att det är något lurt med bilen - mätare, krockskada, ålder etc.

Intressant om någon har tidigare erfarenhet från bilfirman. Bifogar länk till bilen. Tacksam för alla svar.

länk: Länk

Visa användare
325
Veåtta
Volvo V70II 2.5T -2009
Renault Clio 1.4 16V -2001
Rent spontant så känns ju 925 mil på ett år i tyskland väldigt lite!! Isynnerhet för en diesel!

Sedan står det "Komplett ifylld servicebok", Det kan inte vara många stämplar på 925 mil? Det lär endast vara leveransstämplen det!

Mvh Henke
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vet ju inte exakt vad du menar med tjänstebil men om det är ett företag som ska betala så brukar det ju vara av intresse att bilen inte är "momssmittad" dvs inte tidigare varit ägd av en privatperson. Antar att du också är medveten om att din förmånsbeskattning kommer att beräknas på nypriset för bilen även om den är begagnad.

___
//Ulf
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Dessutom så får varken fri service, avgasgaranti och måste helförsäkra den direkt. Knappast ett bra sätt att leasa en bil.

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.