|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Som rubiken lyder så har jag två problem med bilen som jag gärna vill åtgärda och hoppas kunna få hjälp med här. Bilen är en 525 -93:a 1. Nivån för kylarvattnet sjunker och det dyker upp felmeddelandet coolant level. Men när jag öppnar luftskruven så går vattnet oftast upp till rätt nivå, ibland kan man även behöva fylla på med lite vatten och felmeddelandet försvinner. Men när man stänger av bilen efter en stunds körning så är det samma sak felmeddelandet dyker upp och jag måste lufta. Topp packingen är bytt för ca:300mil sedan. Detta problemet va även innan packingen byttes. Hoppas någon kan hjälpa mig för detta börjar bli väldigt jobbigt och irriterande. 2. När bilen blir varm så blir den väldigt ryckig och accerelar väldigt ojämnt. Ibland försvinner det efter en tids körning och ibland håller det i sig. Detta har inte hänt förut bara nu den senaste tiden. För att tillägga så brukar bilen gå ryckigt/vibrera på tomgång vid kallstart men det brukar försvinna efter ca: 20-30sek väntan. Tack på förhand | |
| Kom igen nu, det måste finnas någon som har ett svar. | |
|
Hej Hur mycket mer jobb gjorde du då du böt topplockspackningen? Planade toppen? Har du skruvat ur tändstiften för att se hur de ser ut? Enlig din beskrivnig så misstänker jag att endera så är topplockspackningen söder igen pga. skev topp eller liknande, eller så har du en spricka i toppen. Eftersom toppen är av aluminium och blocket är av gjutjärn så utvidgar de sig lite olika vid uppvärming och avkylning. Syns det några pölar som från kylarvätska under bilen så den stått ett tag? // Magnus |
|
|
"När bilen blir varm så blir den väldigt ryckig och accerelar väldigt ojämnt. Ibland försvinner det efter en tids körning och ibland håller det i sig. Detta har inte hänt förut bara nu den senaste tiden. För att tillägga så brukar bilen gå ryckigt/vibrera på tomgång vid kallstart men det brukar försvinna efter ca: 20-30sek väntan" Måste nog meddela att din topppackning är kass igen.. hade samma fenomen på en volvo innan.. Gör ett kompressionstest, så har du snabbt svaret. Mvh Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.