|
|
|
|---|---|
|
Er dette noe man trenger spesial verktøy til? Er det mye jobb? Er det noe som man burde bytte samtidig siden man tar det opp? Syns det høres ut som min er litt slakk, da jeg har en liten kakle lyd i front og motoren min "ristar" litt når den står på tomgang, vet ikke om det kan ha noe med slakk i registret? | |
|
Hej, jag tror inte att man kan justera kedjan.. men man kan byta en mekanisk kedjespännare som sitter framtill på sidan av motorn. Dom nya är lite längre o spänner till kedjan ordentligt. Jag fick byta den på min gammla 540, då fjädern i spännaren hade gått av, det är ganska lätt att byta :) Jag fick betala 540 kr för den nya spännaren på bmw. Lennie |
|
|
Hej Lennan, er det nr 22 på bildet her du mener? Länk |
|
| Japp.. dt är nummer 22 Länk | |
|
Länk Denne linken er det :) Men da skal jeg prøve og bytte den :) |
|
|
Man kan justera kamtidernaj alla kamdreven är justerbara. Till dett behöver man jiggar såm håller fast kamaxlarna i rätt läge. Justerade dett på min 530 gick stökigt på tomgång och den gick mycket bättre. Hade dock inte tillgång till BMW:s verktyg, tror jag kunde få ännu bättre resultat då. Även växellådan började växla bättre efter justeringen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.