AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.906

Modellbilar / Byggsatser E12 - E28 - E34 - E39 1:18 alt. 1:24/1:25

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Som rubriken lyder som som vet var man kan köpa en färdig modell av 5-seriebilar eller bygga själv? Både sedan och touringvarianter av intresse.
Nätet eller fysiska butiker?

Spelar inte så stor roll om det är färdiga eller byggsatser, har blivit såld på idén att bygga kopior av mina femmor. Ja inte alla förstås, så stor plats har jag inte hemma, hahaha, men några favoriter... Iväntan på tid och plats för en riktigt riktigt fin e12 eller e28 i skala 1:1.

Alla tips mina vänner :-)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
BMW själva håller med ett rätt stort utbud av modeller i olika skalor och även bland de olika äldre modellerna finns det ett rätt stort utbud.

Om dom inte har det du söker hos BMW förelår jag www.modelautohaus.de som har ett mycket stort utbud. Köper själv de flesta av mina bilar där. Fungerar klockrent med betalning, via kort, och leverans inom en vecka.

Vill du inte köpa på nätet eller från tyskland så är det svenska utbudet inte så stort, så vitt jag vet. Det finns iofs en butik i Stockholm, på Odengatan som heter 1:43, men deras utbud är jag lite osäker på, och som namnet antyder så har dom mest i den lilla skalan.

Mina små tips.

Niklas

Fransosen
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Tack för tipset! Hittade bland annat underbara e28:or i 1:18...
M5 och M535. Mmmm.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.