|
|
|
|---|---|
|
Hej. Kanske en dum fråga men: Undrar bara om det är samma sak?Om inte vart sitter Casterstaget??Någon som vet vad ett tryckstag kostar orginal? Mvh//Andreas | |
|
Sitter i samma båt. Många namn på stag i framvagnen som man har inte alltid koll på vilket som heter vad. Jag efterlyser en sprängskiss eller liknande på framvagnen på E34. Gärna med namn på dom olika delarna. Ett av mina stag är det lite glapp i, men jag vet inte vad det heter. Det sitter lodrät innanför stötdämparen. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Micke ! Ditt lodrätta stag kallas "krängningshämmarstag" och brukar ge sig fort ber. på motorns tyngd i din 530. Staget kostar ca 200 kr och är lätt att byta. |
|
| det stag som sitter lodrätt med dämparen kallas pendelaxel stag på bmw är enkelt att byta | |
|
Ok, tackar. Men en fråga till Mikaell och joakim E. Pratar ni om samma stag? Länk Mvh. Micke Olsson |
|
KlantPelle |
Tryckstag = Casterstag: svar ja! Sitter med kula i fjäderbenets underkand och går vågrätt snett bakåt. Bussningen i andra änden brukar bli glapp och ge upphov till diverse vibrationer. Byt bara den om inte kulleden är glapp. Mvh Pelle |
|
Tack för svaret!!! Mvh//Andreas |
|
|
Hur kollar man enkelt om casterstagen är bra eller kassa? -ridern- 525i 1990 24V |
|
| Sök i tidigare inlägg | |
|
Är det svårt att få loss bussningen till casterstaget-specilaverktyg- el. räcker det med hammare och skruvstycke? Jag tycker mig också kunna känna hur p-änden glappar aningen lite om man håller handen kring den vid rattrörelser. Kan denna ge liknande symptom som casterfel d v s klonkande? Mycket med framvagnen är det!! CSL |
|
|
Har kollat kostander för casterstag och bussning: BMW 1035:- Mekonomen 917:- Motornord 785:- Bildelsimporten 1015:- Priserna avser 520i-91:a. ---------- Historik: 1602 -72 320 -77 520i -83 Mvh LEF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.