AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
885

Aluminiumram till baklampa på e24

Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Hej alla glada.

Min aluminiumram till höger baklampa har oxiderat sönder.
Länk
NR 3 på bilden.

Pratade med förenade bil som ville ha drygt 2100:- för ramen plus 600:- för gummipackningen bakom (Tydligen hade delen aldrig sålts i sverige tidigare). Lite väl dyrt tycker jag då det går att få tag på begagnade i krom. Tror ni det går att borsta/blästra/få bort kromet så man sedan kan måla den svart med ett bra resultat? Har ju shadowline på min bil men svarta verkar mer eller mindre omöjliga att hitta begagnade. Ingen som rentav har en ram liggandes? =)
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Ja inte är det billigt, och byter du en så märker du säkert skillnad mot den kvarvarande och då vill du byta den med... har tyvärr ingen liggande men vill på något vis visa sympati :-)

vacker förare ska ha vacker bil:)

mvh Fredrik
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Köper jag en begagnad så målar jag ju om båda två så att det ser likadant ut på båda sidorna. Två nya är det ju inte tal om, över 5 lax känns inte prisvärt.
Visa användare
321
Tolfan76
Letar!!

BMW CS #6835
ajaj de var inte billigt! Har du kollat "ebay"....bara en tanke. Lycka till

Mvh Magnus Tolf
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Jo, jag har försökt kolla lite på ebay utan framgång än så länge. Är nog inte världens lättaste del att få tag på verkar det som. Står en 635:a på returbilen här i malmö så jag kan ju prova att fixa till den kromade ramen och se hur det blir. Får den väl för knappt en hundring där skulle jag tro så det kostar ju inget att prova =).
Visa användare
321
Tolfan76
Letar!!

BMW CS #6835
Hur gick de med ramarna? Hittade dessa på ebay finns till båda sidor!

Länk

//Magnus Tolf
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Jag har inte riktigt tagit tag i det än.
Dom du länkar till ser fina ut men jag vet inte om jag vågar köpa ett par i krom utan att ha testat "konvertera" någon till shadowline. Svartmålade kromlister har man ju sett både som hemmafix och originalstyling alltid med värdelöst resultat då det börjar flagna snabbt.
Visa användare
321
Tolfan76
Letar!!

BMW CS #6835
Mm...tog bort mina lysen för ett tag sen o upptäckte att ramen var lackad...och som du säger börjar flagna lite nu! Har hört att man ska slipa med typ 200 papper och sen lacka...blir nog att göra så nu o sen köpa nya till nästa säsong =)

//Magnus Tolf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.