|
|
|
|---|---|
| Man undrar ju om det är proffisigt lurendrejeri på hög nivå, med köpta kundutlåtanden. Eller om det rent av funkar?? Länk | |
|
RESULTAT VID RVS MOTORRENOVERING Motoreffekten ökar upp till tillverkarens angivna värde Bränsleförbrukningen minskar med 5-20 % CO- och HC-värden i avgaserna minskar med 10-40 % Oljeförbrukningen minskar. Missljuden och vibrationerna minskar mångfaldigt Vinterstart underlättas, slitaget vid kallstart minskar radikalt Oljetrycket ökar upp till tillverkarens angivna värde Kompressionen i cylindrarna ökar upp till tillverkarens angivna värde och utjämnas Behandlingseffekten håller sig i minst 10 000 mil (2 000 tim) En Renbluff hur skall en vätska kunna öka ett dåligt komp till tillverkarens angivna värde?:D |
|
|
Allt går att sälja med reklam. Både bra och dålig verkar ju funka.... |
|
|
En kompis som driver verkstad för jänkare har liknande prylar kvar för förgasarmotorer. Dock är dem kvar sedan 80-talet eller dyligt. Men då häller man ner en sådan burk i förgasaren och sedan börjar det blödra och sedabn dör motorn. Låt stå i 20-30min och starta. Och när det startar gäller det att det är bäcksvart ute, för det kommer se ut som slaget vid Lytsen! Svart tjock fin rök kommer borma ur bilen och sedan är det soprent i motorn, och är det inte mörk så kommer antagligen brandkåren som på beställning! Dem är totalförbjudna idag, misstänker dem har en viss effekt på miljön ;O) Antar detta du länkar till är en modernaare och renare variant. ,,, ser att det ska skydda det medel du länkade till. Den jag beskriver gör "bara" rent. |
|
|
är det nån som testat? :) |
|
|
nej tyvärr inte. men måste ändå säga att det är en väldigt bra och fin hemsida. De har verkligen brett på en del. iaf jag faller nästan direkt bara pga hemsidan.. man märker hur mycket det gör i detta sammanhang. hade varit trevligt att få några kommentarer från killer som verkligen har använt detta. |
|
|
Well, det har ju sålts Slick och motsvarande att ösa i motorerna förr.. Ett bra sätt undersöka på är att kolla efter produkternas säkerhetsdatablad som kemikalieleverantörerna alltid måste kunna visa upp. Här är lite från ovanstående leverantör: Länk och Länk Smörjolja är väl det närmaste man kommer att tänka på. FP |
|
|
Det är helt klart att ett medel kan höjja kompet i en motor om det gör rent i cylindrar och så jag menar att får man bort kox och sot runt kolvringar och oljeringarna så ökar kompet ganska bra ifall det varit sotigt och skitigt . Sen om det funkar som typ Slick50 efteråt så kan nog bensinförbrukningen gå ner genom bättre komp och mindre friktion.. har även provat Slick50 i 2taktare typ crosshojjen och det gav en kännbar skilnad och lägre bensinförbrukning .. Nackdelen va att man röklade hela kumunen när man slog i det i förgasarhalsen . Slick50 ska man passa sig för att använda i vissa bilar dock det gör att vissa delar släpper typ muttrar till ventiler osv . Jag har även ökat kompet markant i en BMW 318i 97a genom att tömma ur oljan och slå i diesel sen köra runt motorn utan tändstiften i och göra det en gång i kvarten typ 20 ggr . Henke M som i Motor |
|
| Sen när började man mäta förbrukningen på en cross? | |
| Här kan ni se ett Fith Gear reportage om saken Länk | |
|
Är man förvånad? Tillsatser med de mest revoltionernade egenskaper har funnits och kommer att finnas. Samma sak med viss hårdvara, tändstift, luftfilter, magneter till bränslerören osv. Allt går att sälja med mördande reklam var det nån som sjöng.. Man skall aldrig undervärdera placeboeffekter heller, och detta är inte sagt i negativ mening, det ligger en hel del psykologi i detta. FP |
|
|
Vill minnas att Rough Rider har gjort dessa behandlingar på sin kärra? (Kan ha fel) men om inte så kanske han (du) har någon erfarenhet att tillägga? Mvh Danne |
|
|
Förbrukningen på en Cross eller endurohojj som i mitt fall mäter man när man tävlar för att inte få för många tankstopp eller soppa torsk mitt ute i skogen och därmed hamna sist i den tävlingen . Henke M som i Motor |
|
| Fifth gear reprtaget gäller ju inte den produkten jag länkade till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.