AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.082

Två olika Bridgestone Potenza RE050?

ga
201
gagge66
540iA -99
Som frågan lyder! Hos däckonline står det 050A på slutet, och hos Gummihuset saknas detta A! Är det ändå "samma" däck?

Hälsn gagge
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Hej har letat och letat men kan inte hitta nån som helst skillnad på dessa .

Men vet inte om det kan va nått lurt iaf .

Du skulle nog behöva kontakta nån gummi gubbe fast prova inte att ringa nån gummiverkstad och säg att du tänkte köpa på "nätet" då får du en grinig däckhandlare som inte är så sugen på att hjälpa tyvärr .
-

Henke
M som i Motor
Det är inte samma däck.

ga
201
gagge66
540iA -99
Om det nu inte är samma däck, vad är det då som skiljer? Däckonline är ca:60 kr dyrare, men har ett A på slutet! Skulle vilja ha det som är tystast och mest komfortabelt!

gagge
Utan A: Länk

Med A: Länk

Det utan A har fått bättre betyg på komfort och ljud.

Hoppas länkarna funkar.

ga
201
gagge66
540iA -99
Tack för hjälpen!

gagge
Det är för övrigt ett rent helvete att leta däck med alla dessa förkortningar och koder som står överallt, man får sitta med en lista och kolla upp vad sakerna betyder.

Såg förresten att det fanns olika test på tireracks hemsida som visar att det med A hade bättre komfort, vad man ska lita på vetefan...

hittade ytterliggare ett med A på tirerack:

Länk

Zo
92
Zobra
Bmw M3 -94
Hej!

Beställde gummihusets Bridgestone Potenza R050 däck. Står inget om något A på hemsidan men på min orderbekräftelse står det R050A! Kan vara värt att veta :)
Zo
92
Zobra
Bmw M3 -94
Vad jag läst och förstått så är däcket utan A standard-däcket som sitter som stock på någon amg merca tror jag det var. R050A ska vara ett värre däck som sitter på Ferarri Enzo orignial. Det är vad jag läst mig fram till åtminstone.
na
630
navi
BMW325xi -06
A står för asymetriskt. Dvs det är ett annat mönster på dessa jämfört med vanliga Re050.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.