|
|
|
|---|---|
|
Om man har obalans i bilen och det inte har med dåliga fälgar och däck att göra, vad kan det då va för fel? /Erik | |
| Nån borde ju vet? | |
| Nån borde ju veta? | |
|
Om det inte är hjulen som är obalanserade, så kan det vara skeva bromskivor, slitna bromsbelägg, kärvande bromsok, dåliga bussningar och leder i framvagn och bakvagn ! Så nu har du lite att kolla =) Funktion före styling! |
|
|
Tack Braxen! Skönt att det var nån som svara. Det är inga skeva skivor, brombelägg eller bromsok. Så nu får jag ta och kolla resten. /Erik |
|
| centreringen!! har haft mycket problem med det | |
|
Centreringen? /Erik |
|
| Har du testat att göra en framvangsinställning??? | |
|
Nej det har jag inte. Hur mycket kostar det om man lämnar in den? Kanske ska säga att det inte vibrerar nått i ratten. /Erik |
|
|
Hur yttrar sig obalansen i bilen? Mvh |
|
|
När man kör i 120-140 så skakar instrumentpanelen och det låter ganska mycket utifrån men det har med gummilisterna i dörrarna att göra tror jag. Det konstiga är att man inte känner nått i ratten. /Erik |
|
|
Vilka däck/fälgar har du? Har du kollat så att de är balanserade, riktigt runda samt inte skeva? Motor/växellådsfästen slitna? Kardanaxel/knutkors/kardanaxelupphjängningarna/hardyskiva obalans/slitna? Slitna stötdämpare? Där har du några tänkbara orsaker. Lite svårt att säga utan att ha upplevt vibrationerna i din bil. Mvh |
|
|
Jag har precis samma problem som du! Anar att det kan vara "silentblock" som behöver bytas. Kostar ca 1600:- att göra på BMW verkstad. Hör gärna av dig om du blir av med vibrationerna! |
|
|
Just nu så har jag allround dack på min 15" och dom bidrar nog till att det blir obalans men jag ska förhoppningsvis köpa OZ F1 Racing 17"are nu i veckan så jag får återkomma då och säga om obalansen är borta. Sen så är dämparna bak inte i det finaste skicket. /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.