|
|
|
|---|---|
|
Tja, Jag är förmodlingen ganska överkänslig när det gäller konstiga ljud eftersom jag just köpt bilen (en 525 -01 M-sport med 7800 mil på mätare), men när jag kör över mindre/större ojämnheter i marken i lite lägre hastigheter (under 70) så låter det som att ngt sitter löst inne i B-stoplen på förarsidan, det låter som att ngt "hänger o dinglar" och dunsar mot innandömmet av B-stolpen. Det är mest ett störigt ljud i en annars så knäpptyst bil. Undrar om ngn känner igen det och hur man monterar isär b-stoplen? Tacksam för lite input! | |
|
lägg ett par var eltejp på tappen till dörrlåset så slutar det att skramla schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
| Ok, tack för tipset Mika. Ska tvätta bilen imorgon, så jag testar det då. | |
|
det är ett ganska vanligt olustigt problem på dessa bilar.lider själv av samma symtom..lite tejp å det har varit tyst i 3 år nu.= billig reparation. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
Måste säga att jag är förvånad men mkt lättad, ditt rep tips funkade perfekt! Konstigt att lite tejp kan göra sådan skillnad! Tack så väldigt mycket! |
|
|
Kör med samma "reparation" på min! gagge |
|
|
det var så lite så ..Lugnegård kul att kunna hjälpa till .. hjälp behöver vi alla i bland.. mvh mika schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.