|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Var bensinpumpen bytt eller ej? | |
|
Tändningsmissar skall synas på en felsökning alternativt kommer motorlampan att tändas och bile gå in i nödläge. Titta i andra änden,Insug,luft,bränsle. Har du kollat nr 14 enligt denna bild? Brukar bli fnöske av dem i underkant. För mig att jag läst antingen här eller på m5board att trasiga såna gav någon slags negativ effekt på motorgången. Länk |
|
| Nr 15 också. | |
| Bensin pumpen e kollad,fungerar perfekt,slangarna kan jag inte svara på.luft och insug är också kollade,alla motor inställningar är inställda enligt orginal | |
|
Du skrev att kopplingen är bytt? Kanske samma skitfel som på min bil, felsökte i 3 månader på 5 olika verkstäder. Kom fram till att någon växlat lambdakablarna på fel sida växellådan vid monteringen av den nya kopplingen. Jag hade tändmissar på alla cyl som försvann helt efter 2 min arbete:) Man lever bara en gång! Länk |
|
| Där finns inte en enda felkod på bilen,lambana är kontrollerade, kopplingen är precis byt,felet har varit i några år nu | |
|
drar din bil mycket olja? Man lever bara en gång! Länk |
|
| Vet inte hur mycket olja e,men jag behöver fylla på då och då.Kör man riktigt hårt drar den lite mer | |
|
Ok.. Tänkte på kattarna, men dom har ni kanske kollat? Man lever bara en gång! Länk |
|
|
Jag hade samma problem på min 325 -94... Provade att byta tändspolar men det hjälpte inte. Visade sig efter ett tag (jag själv kom på det efter att jag gett upp hos BMW-verkstan) att det var röret som går mellan tändspolen och tändstiftet (vet inte vad det kallas) som var kass... ett sånt rör kostade runt 100:- Bara ett gummirör med en ledare i. Kul när man lagt typ 10' på felsökning mm. Så kolla dom rören och byt dom... det är ju ett billigt test och det var det som var boven på min bil! /Magnus Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
Nu är även "locken " till vanosen bytade utan att det hjälpte ett dugg, BMW ger snart upp, dom ska byta 2 givare i veckan sen säger dom att där är fan inte mer att byta eller fixa, hela motorn är genomgången i minsta detalj. Börjar bli trött på bilen nu. |
|
|
Har du provat det jag skrev om ovan? Dom på BMW trodde inte att det kunde vara dom... trodde inte jag heller... förrän jag bytte dom :-) Hjälpte som sagt var på min bil och kostade inte många hundringar... /Magnus Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
| Dom har bytt allt som har med tänding och göra | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.