|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 328i cab-97. Idag när jag besökte bilen så var den helt stendöd. Batteriet är slut. Jag fick inte upp bakluckan för att ta ur batteriet och undrar nu hur jag ska få igång bilen. Finns det möjlighet att fästa startkablarna någon annanstans än vid batteriet i bakluckan eller ska det gå att få upp bakluckan även fast det inte finns någon ström? Mvh | |
|
Får du upp motorhuven? Där finns, på passagerarsidan i motorrummet, en +plint. Jord tar du från något som fäster i motor eller kaross. Du kan alltså inte låsa upp bakluckan med nyckel? Touchdown |
|
| Tack så mycket för svaret! Motorhuven går att öppna men inte bakluckan även fast jag använder nyckel. Det går inte att stänga dörrarna heller så bilen står i garaget med öppna dörrar och det känns inte bra. Eftersom det är en cab (även coupe) så åker rutan ner ca 2cm när man öppnar/stänger och eftersom batteriet är dött så fungerar inte det. | |
|
OK vad bra, skaffa en batteriladdare typ Cetek XS3600. kostar ca 700 men kan vara ansluten i flera månader så slipper du sådana här problem i framtiden. Tråkigt att ha cabben i garaget, eller hur? /Touchdown |
|
|
det är väldigt tråkigt fast det är ännu tråkigare att åka runt i en smutsig bil så jag är relativt nöjd ändå. 740n får fungera som slaskbil. Tack för svaret! |
|
|
Juste! för att ladda batteriet. Går det att ansluta + kabeln på plinten i motorrummet och sedan minus kabeln på något jordat ställe? Eftersom jag inte kommer in i bakluckan så tänkte jag kolla ifall det går att ladda på så vis. Mvh |
|
|
Bara att ladda på!! Det är det plinten är till för! Kolla på laddaren att batteriet tar ström /Touchdown |
|
| Tack så väldigt mycket. Blir till att åka dit imorgon igen o sätta på laddaren. Hoppas man får fart på skiten så jag får ut mätarhuset. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.