AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
735

halvljus =död.. säkring eller kabelbrand?

Qe
133
Qewken
540ia -93 E34
hej hej, jo det är så här att det hela började med att mitt halvljuset på vänster sida dog, och som alltid så trodde ju jag att det var lampan som var paj.
så jag köte en ny och satte i den, men det lyste inte. tog fram testlampan och mätte, såg då att jag bara hade jord men inge ström.
satte då på en strömtjuv på högersidan och drog enny strömkabel till andra lyktan,
kollade innan jag satta dig den att den fanns ström fram till den och det gjorde det, satte i en kraftigare säkring och kopplade in det, helt dött på båda sidorna :S.
märkte då att jag lyckats satte pluskabel i minus kontaken på lycktan.
kollade även säkringarna i motorutrymet och dom var hela...

så frågan är nu har f*n löser jag detta? går ju som inge bra att bara åka med positionslycktorna..
tacksam för alla svar och idéer, ska nämligen in till besiktningen nu den 14:nde och då måste det ju fungera,,,

-------------------------
"En bra förare får aldrig möte i en kurva"
Du får först och främst ta bort den felkopplade kabeln och återställa med rätt säkring igen osv.
Jag skulle sedan göra en djupdykning i ljusmodulen. Den bör sitta som en lite större modul i samband med säkringar och relän i motorrummet. Här sitter ett antal reläer på ett kretskort, lödningarna till dessa brukar ge upp.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.