|
|
|
|---|---|
Ringo9 |
Jag skulle vilja veta ungefär vad det kan kosta per år att äga en m3:a om man inte räknar med bensin och eventuell avbetalning Ringo |
|
Tja, det e en bra fråga.. Det beror lite på vart du bor.. Jag har en M3 -93 och jag betalar ca 6100:- i försäkring om året på SUSAB.(fria mil, 8 skadefria år mm).. Sedan det här med service verkar vara mycket olika på vart man bor... Niclas Längst ränder vinner... |
|
Ringo9 |
jag bor i köping... 4 mil från västerås så jag undrar om man har råd att ha en m3:a med ett vanligt jobb med typ 12000:- i månaden rent finns ju så mycke annat man måste betala också typ lägenhet Ringo |
|
Tjena. Visst kan du ha en M3:a med 12.000:- i lön. Men frågan är om du måste ta lån på bilen på hela beloppet. Är det så, kanske din lön inte räcker till, men om du behöver låna ca 50.000:-, så ska det gå bra. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Ringo9 |
jag måste nog låna ca 100000:- om jag ska ha råd med en fin m3:a men om man lägger det på 7 år så borde det inte bli så mycke i månaden på den fronten men det jag är ute efter är hur mycket det kan kosta ungefär om året i andra kostnader (dock inte bensin) Ringo |
|
Hej!! Det är ju svårt att säga om just du har råd att äga och underhålla en M3:a. Det är ju mycket induviduellt hur man sätter sprätt på sina pengar!! MEN!! du kan lungt räkna med att en M3 kostar MINST 30000:- på ett år!! (försäkring, skatt, däck, service, lackskydd + en massa annat) det beror ju oxå på hur mycket du kör med bilen!! /Fredrik Larsson BMWCS<syd> #4131 |
|
|
Tjena. Menade du 12.000:- efter skatt eller före? Är det före så har du garanterat inte råd.. :/ Har haft min M3:a i 3 månader och redan kostat på den 20.000:- och snart 20.000:- till... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
En polare till mig har en M3:a. I försäkring betalar han 14000 om året. han har ingen bonus. Mr M Power |
|
Ringo9 |
svar till bumper: jo 12000:- efter skatt Ringo |
|
Till Gudis: Mailade SUSAB och de sa att de inte försäkrar M3:or... hur lyckades du? Ringo: Visst, det går. Men du kanske får dra ner på allt annat.. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Hej. Jag har haft min M3a i ett år nu och den har kostat mig ca 15000:- INKL förs, service allt utom bensin. Det behöver inte vara dyrt, men kan bli det. Idag ska jag lämna in den för kopplingsbyte, 5300:-. Inte så farligt tycker jag. Lycka till med M3 köpet. Obs! Min är till salu ;-) Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.