|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Kolla upp vilket frakbolag han använder bara, det låter väldigt billigt. Nackdelen med billiga fraktbolag är att det oftast blir dyrt i slutänden då man själv får fara till tullen samt betala förvaringsavgifter eller som jag fick göra, åka till arlanda själv och hämta ut mina fälgar. |
|
|
agge: Hmm ok. Vilket fraktbolag fick du? Problemet är att fälgar + däck väger 90Kg.. kör man DHL kostar frakten 9000spänn //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
BAXglobal skickades mina med, inget jag kan rekommendera. |
|
|
Messat honom och sagt att jag beställer så fort han får in nya i lager. Han påstod att min frakt med monterade däck (90KG) skulle gå på 250$, kan det verkligen stämma? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Tomas-: Fick du dina fälgar ok? Vill kolla så du inte fick en låda tegelstenar innan jag beställer :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
:) Fick just detta: "Hello Thomas, your wheels went out already and they are sent AIR FREIGHT. I am at home right now(no work on weekends) and I have all your paper work at my work office. When I go into the my office tomorrow Monday I will email you the tracking number. The Freight company is called BAX Global.com. Once again thank you very much for your purchase and I know you will absolutely love these wheels. It has been a pleasure working with you. Please let me know if you ever need anything. I am here to help you. Also please don't forget when you receive your wheels, tell everyone where you purchased them from.:thumbsup: Thank you. Richy" Dom skickades den 23'e, vet inte hur lång tid det brukar ta, får se imorgon när jag fått trackingnummret. Min frakt gick på 490$ för båda uppsättningarna fälgar (8st). |
|
|
Tomas-: Just fan du beställde 8 fälgar, dåså :-) Gick de den 23e så borde de dimpa ner idag eller imorrn. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Lämnade Amsterdam, NL idag, närmar sig :) |
|
|
Tomas-: Du får väldigt gärna lägga upp bilder på fälgarna när du fått dom och gärna kommentera finnishen på dom! Går också bra att PMá mig! //Jocke |
|
|
Tomas-: Kom igen nu :-) Sitter med fingret på beställa knappen. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
30-Jan-2008 1130 8 Arrived Stockholm, SE :) Ska försöka ringa schenker, dom har inte registrerat något på det svenska trackingnummret än. |
|
| Angåendet det som nagge skrev om uthämtning på arlanda så stämmer det, helt klart ok för min del med tanke på priset och storleken/vikten på paketet. | |
|
Se till att du hämtar ut dem direkt, själv var jag på semester och fälgarna hade fått lega från torsdag till måndag så det vart typ 900kr i förvaringsavgift. |
|
| Lite irriterad på att schenker tar ut en avgift (expidition och mottagning) på 1263Kr (plus det tullen ska ha) | |
| varför gör dom detta? | |
|
För att dom kan? Ingick tydligen inte när man skickade airport to airport som dom utryckte det. Åker och hämtar fälgarna imorgon |
|
| Är det för att dom förvarar fälgarna då eller? | |
| nä, dom verkar alltid ta ut det | |
|
Skumt! ta gärna bilder på fälgarna när du hämtat dom! //jocke |
|
|
Tomas: Ja det är för jävligt, ett billigt fraktsätt som blir dyrt och krångligt i slutändan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.