|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Men det hade jag i min värdering också... | |
|
Kan ha med värdeminskningstartdatum att göra om du vill så kan du P.Ma mig ditt reg.nr så kan jag slå bilen åt dig igen. Ge mig din mail så kan du få en printscreen. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Johan: Har du köpt en bil som är fräsch, påkostad och väl underhållen så tycker jag att du gott kan vara nöjd med priset. Skillnaden mellan billigast på blocket och ett fint exemplar är betydligt större än vad många föreställer sig och något man inte upptäcker förrän kostat på sig en välskött vagn. Vissa värderingsutlåtanden här i tråden bör du kanske ta med en nypa salt. Hoppas att du blir nöjd med din bil. __ Bilblogg: Länk |
|
|
JohanT: Det allra bästa att få ett hum om värdet på bilen är att jämföra med vad andra nyligen sålt/köpt motsvarande bilar för. Priserna kan plötsligt ta rejäla djupdykningar på bara ett par månader, det fick jag själv erfara när jag sålde min E46 i somras. Vad många här tycker är ofta rent subjektiva värderingar som man bör ta med en nypa salt, så länge de inte exemplifieras med verkliga försäljningar som slutförts relativt nyligen. Huvudasaken är förstås att man som köpare är nöjd med nyförvärvet. När det gäller BMW så är välutrustade exemplar ofta värda betydligt mer än vad tjänster som bilpriser.se föreslår. Det finns det rätt många exempel på ifrån forumet. Det kan diffa rätt mycket i en del fall. Samtidigt är mer standardutrustade BMWs väldigt svårsålda pga stort utbud och relativt låg efterfrågan då biltypen främst tilltalar bilintresserade som hellre väljer en välutrustad bil. Betydligt vanligare än vad många kanske tror så finns det tragiska bakgrunder till varför en bil säljs som skillsmässa, skulder etc. På sådana bilar kan viljan till snabb affär innebära rejäl prutmån och slutpriset blir därefter. Då finns inte motivationen eller möjligheten (som en del på forumet har) att gå och vänta ut rätt köpare i ett halvår bara för att kanske kunna få ut 20kkr extra. Därför går det inte alltid att påstå att en dyrare bil per automatik är i bättre än en billigare (dvs att man får vad man betalar för). Risken är minst lika stor att man betalar för mer än vad man egentligen får om man inte vet vad man köper. Detta gäller givetvis även de oseriösa Blocket annonserna som lite lirar i en egen division. Det finns många köpare som utnyttjar dessa priser för att även försöka få ned priserna på de lite dyrare bilarna. Nåja, bara mina funderingar :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.