AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.021

Var hitta o hur mycket för xenon?

18
114
18110
316 compact-00,silver
320 touring-04,alpinvit
Tänkte byta från halogen till xenon o undrar hur mycket jag ska betala för ett par sjyssta begagnade original-xenon till min E46a touring facelift?
Tips på var jag kan hitta? O blir det problem med besiktningen? Har hört att reglerna för automatisk nivåreglering ska ändras eller har det redan skett?

Flygpursern
Kolla på denna länk

Länk
Den där hemsidan säljer inte originala BMW xenon strålkastare som trådskaparen efterfrågar..

Titta på Länk eller Länk
missade det med orginal
Visa användare
90
BWM_Aleks
BMW 325i E90 -06
Jag hade en Audi A4 innan jag bytte till bimmern och jag hade eftermonterat xenon från www.xenonkungen.se vilket gick kanon på besikningen. Dem hinner inte se när bilen justerar nivån som sker på 1-2 sekunder medans besiktningsman sitter i bilen med huven öppen. Det ser helt klart mer "äkta" ut om strålkastaren har en lins istället för om man kan se en "naken" lampa.

Bara höjden är rätt inställd och man kör med tex 4300-6000K lampor så är det tveksamt att dem kuggar dig.
Du blir kuggad om du inte har automatisk ljusviddreglering.. Det märks om inte annat på ljusmodulen, bilar som utrustats med xenon saknar regleringhjulet för att höja och sänka ljusbilden. Sen så får du en bättre ljusbild med strålkastare avsedda för xenon.

Tror det har nämnts att de ska skärpa kontrollerna kring xenon för att solla bort alla eftermonteringskit som inte uppfyller kraven, dvs har automatisk ljusviddsreglering och strålkastarspolare. Sen är det inte tillåtet att montera xenon i strålkastare avsedda för halogen, då de inte är godkända för detta.
Di
10
Dibbe28
320i M-sport -03
Länk
18
114
18110
316 compact-00,silver
320 touring-04,alpinvit
Vill ju inte råka ut för att få nedslag på besiktningen,så om det är som Chris skriver att dom ska skärpa kontrollen så kanske jag råkar ut för att behöva slänga in originalet vid besiktning. Kan man eftermontera ljusviddsreglering? Strålkastarspolare har jag ju redan..Har jag förstått rätt att nivåreglering(som jag har) o ljusviddsreglering inte är samma sak? Min bil ställer in dvs. höjer o sänker strålkastarna vid start,trodde i min enfald att det var den reglering som behövdes för att eftermontera xenon.

Flygpursern
Har hört det motsatta att dom ska tillåta konvertering
Var på en mässa i Älsvjö där bilprovningen var med och när man pratade med dom så sa dom just att dom såg överjust den regeln.
Har nu gått 2 år sen dess o inget har man hört.
Men på andra bilforum så har dom sagt samma.

Men för tillfället så är det inte tillåtet.
Har hört det motsatta att dom ska tillåta konvertering
Var på en mässa i Älsvjö där bilprovningen var med och när man pratade med dom så sa dom just att dom såg överjust den regeln.
Har nu gått 2 år sen dess o inget har man hört.
Men på andra bilforum så har dom sagt samma.

Men för tillfället så är det inte tillåtet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.