|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag äger en BMW 320i touring 03. vars båda nycklar(fjärr) har slutat att fungera. När jag skulle ta en tur i går kväll, efter att ha tvättat bilen slutade fjärrkontrollen att fungera. Jag fick då låsa upp bilen via dörren.. Larmet satte då naturligtvis igång men slutade då jag satte nyckeln i tändningen. Körde en tur för att ladda upp nyckeln, för att se om nyckeln saknade ström. När jag kom tillbaka var fortfarande problemet kvar. Jag testade då även med nyckel nr 2 med lika resultat. Är detta ett enkelt fel eller blir det att åka till datorn på verkstan. Är det någon annan som haft samma problem? genomförda åtgärder? Mr Andersson | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Prova att initera om bägge nycklarna för fjärrfunktionen (dvs överföringen för sändare mottagare) se instruktionsboken. eller använd sökfunktionen sök nycklar and kodning eller nått sånt Och kolla också säkringar till centrallås/larm o dyl. Finns nån säkring som kan gå och då funkar inte överförningen har jag för mig. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för svaret Återkommer hur det gick Mr Andersson |
|
|
Hej, Jag har haft samma problem på min bil.. I mitt fall så var det en kod som hadde "ramlat" ur databoxen viket BMW i nacka fixade gratis.. ett tips om det inte räcker med initiering... |
|
|
hej.. om det är så att du måste byta batteri i nycken så gör det inte själv för om du har öppnat dosan så måste mytta inom en minut annrs så måste du kåda om nycken..mvh danne |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man byter inte batteri i nycklar efter 1999, de äldre med batterier behöver man bara initerera om för fjärrmanövreringen vilket man gör själv om man inte klarar sig på 30 sekunder. ///MVH Hasso Länk |
|
Hej på er alla! Tack för era inlägg. Tänkte berätta vad felet var angående mina fjärrkontroller. Antennförstärkaren var trasig, sitter i bakluckan på touringmodellen och tyvärr i ett utsatt läge enligt verkstaden. Antennförstärkaren kostar 2050 kr och arbetet går på 30 min-1timme. Jag hade turligt dagarna innan detta fått en rabatt check som gav 15% på service och material. Totalkostnaden blev 2400 kr inkl material och arbete. Mr Andersson |
|
|
Hade samma problem med min 325 cab -01. Först trodde man det var nycklarna. Sedan grundmodulen men till sist så var det antennförstärkaren som sitter i innerbackspegeln på en cab. Priset var 4000:- för backspegeln men hade tur och hittade en begagnad på bildelsbasen för 400:- Inte bara billigare utan även miljövänligare... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.