|
|
|
|---|---|
| Jag undrar hur det funkar med slitagevarnarna till bromsarna, är dom inbyggda i bromsklossarna eller är det en seperat funktion? I rephandboken står det att man ska kunna "snäppa" loss dom, men när jag tittade lite idag såg det mer ut som om kablarna gick rakt in i bromsklossen. | |
|
Det är ungefär som en kabelskohane som är inskjuten i ett spår mellan bromskivorna, och när de sedan är slitna till en viss gräns ger det kontakt och lampan tänds. Kabel har en kontakt i plastboxen som sitter halvägs upp i hjulhuset. Kabel kostar ca. 150 spänn, de smidigaste är att byta den när man byter klossarna. På de flesta E36:or sitter en vänster fram och en höger bak. |
|
|
Bytte nyligen mina bromsklossar men lampan fortsatte att lysa! Vad är problemet? Varnar den även om skivorna är dåliga? (Bytte inte dessa även om det skulle behövas) |
|
| har för mej att man behöver nya slitagevarnar sladdar när man byter bromsklossar, men är int säker | |
| Jag bytte belägg nu i helgen och det var precis som Martil skrev här ovan. Jag bytte inte slitagevarnarna utan flyttade bara över dom till dom nya beläggen, men har man kört dom gamla beläggen så slut att lampan tänds så får man nog byta ut slitagevarnarna oxå. | |
| Enligt BMW ska man inte behöva byta Slitagevarnaren, så det stämmer som de står i rep. handboken. Men de sitter ganska utsatt och kabelskon blir ju sliten i sig av allt salt och liknande, så rätt som de är kanske det lyser utan att belägget är slitet. Det brukar ju vara så med El-grejor. Den kostar dessutom bara en dryg hundralapp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.