|
|
|
|---|---|
|
BMW:n har endast gått garanterat 8200 mil av en idag 70-åring man. Syrrans svärfar. Bilen har all utrustning inklusive specialstolar fram med serveringsbord i ädelträ i ryggstödet för bakpassagerarna. Skinnklädd instrumentbräda, dörrsidor osv. Xenon. Min MB är väldigt fräsch men den är ju bara tvådörrars och ingen bra familjebil. Måste sälja min först och frågan är om jag kan få 130000:- för den? Se min MB här: Länk | |
|
Tjena Pärlan, :-) kolla begagnatguiden, där står det en del. I övrigt verkar väl e38:an du talar om vara ganska fantastisk... Två Merca-grabbar på AutoPower? Huvva! :-) /Lasse |
|
Gemini__ |
Vilken merca, otroligt fin. Skulle inte byta, men 750:n verkar vara ett säkert kort iofs. Lycka till i vilket fall som helst. |
|
Byt, E38 är billigare att äga och CL600an kommer att sjunka i pris ytterligare då det är en C140 tillverkad innan 1996 samt med en mätarställning över 10000 mil. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Jag hade inte bytt, då BMW ej är faceliftad. (Och nej, det är visserligen inte Mercan heller, men men...) |
|
| personligen så gillar jag bmw:n mer och hade valt den.. svårt at säga nu när man inte vet hur den ser ut men i alla fall.., provkör och se vad du tycker | |
|
Det som talar för BMW:n är ju det låga miltalet och V12:an samt fyra dörrar. Ekonomiskt är den ju värd 30000:- om så där fyra, fem år. Ser man historiskt så kommer mercan stå sig bättre i pris och inte tappa specielt mycket mer i värde så länge den är i mint condition. Sammanfattningsvis kommer BMW:n gå utan större reparationer en längre tid framöver medan mercan kan väntas behöva byta ut avgassystem, kattar osv. Tänkte fixa några smågrejer på MB:n, rekonda den och lägga ut den till försäljning. Kommer någon om vill köpa den för det jag begär ska jag bestämma mig då. Usch vad jobbigt sånt här är. Mercan har verkligen varit mitt "skötebarn" en tid nu och att då byta bort den i ett försök att tänka smart känns trist. :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.