AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.969

Fjärrkontroll fungerar EJ!

Visa användare
138
sutko
bruksbil
hej,
Häromdagen skulle låsa upp med fjärrkontrollen min bil men det gick inte.
När jag tryckte knappen på fjärren blinkade den röda lilla lampan(bateri är nytt) och bilens bateri med.Låste upp manuelt med nyckel och öppnade dörren sen utlöstes larmet så blev tvungen stänga dörren.
Gick hem och tog reserv nyckeln tryckte på knappen låste/låste upp utan preblem.
Va kan det vara???...Någon som vet ju????
Bilen är en 523 -99..så bateri i fjärren är nytt bilens med.
Tacksam för svar.......

sutko
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Prova att initiera om nycklarna , det står i instruktionsboken hur man gör(om man kan göra det själv) , annars kan det vara så att bmw måste göra det med dator. Ngn här inne med samma system borde veta?
Visa användare
138
sutko
bruksbil
hej igen någon som har ju mer ide?? Lite orolig, 1 fungerade nyckel kvar har jag.

sutko
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Hur var det nu man gjorde... har varit med om samma sak. Har för mig att du ska starta bilen med den fungerande nyckeln, vrid av och byt nyckel snabbt mot den icke fungerande och starta med den igen. Är inte helt hundra, men tror att det var så man ska initiera nyckeln.
Visa användare
138
sutko
bruksbil
ok tack...ska testa imorgon...mvh

sutko
Visa användare
138
sutko
bruksbil
det hjälpte inte tyvärr med initiera nyckel....har provat precis..någon som vet ju lite mer om detta..
tack

sutko
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Ok. Läste lite i min instruktionsbok...
Så här initieras sändare:
1. Stig in i bilen och stäng dörrarna.
2. Vrid tändningsnyckeln ett ögonblick ( max 5 sek. ) till läge 1 och åter tillbaka till läge 0, dra ur nyckeln.
3. Tryck på knappen 1 ( pil ) och håll den intryckt. Tryck kort inom 10 sekunder tre gånger på knappen 2 ( rund knapp med BMW logga på ) utan att släppa knappen 1.
4. Släpp knappen 1. Led lampan blinkar långsamt i max 10 sekunder.
5. Om centrallåseet låser och därefter omedelbart låser upp är sändaren initierad. Om led blinkar eller centrallåset inte fungerar, måste initieringen göras om.
Lycka till.
Visa användare
138
sutko
bruksbil
tack ska du ha...ska testa...återkommer senare

sutko
Visa användare
138
sutko
bruksbil
hej igen,,,,,,,
har gjort enligt JiiPee och tro mig eller inte det funkade...
mycket bra..är mycket nöjd...
TACK SÅ MYCKET....tack för hjälpen...tack för att du/Ni rädade mina 700kr.Så mycket kostar det att göra på bmw.
Så nu har jag 2st fungerade nycklar/fjärrkontroll.
tack
vi hörs

sutko
jo
202
jolar
525iA touring -95
fungerar även detta på E34?
Visa användare
202
Chrille.A
540ia -94
jolar.
Japp det gör det. Jag fick göra så för en tid sen.

Bayerische Motoren Werke
jo
202
jolar
525iA touring -95
har nu testat detta på min e34 men får det inte att fungera. nyckeln blinkar som det beskrivs men inget händer. finns det någon säkring som kan vara trasig?? centrallåset fungerar perfekt lär jag låser som vanligt.
Visa användare
202
Chrille.A
540ia -94
Jag fick ta bort och sätta tillbaka säkringarna på min bil, sen funkade det att initiera nyckeln med bilen igen.

1. Stig in i bilen och stäng dörrarna.
2. Vrid tändningsnyckeln ett ögonblick ( max 5 sek. ) till läge 1 (radioläge) och åter tillbaka till läge 0, dra ur nyckeln.
3. Tryck på knappen 1 ( pil ) och håll den intryckt. Tryck kort inom 10 sekunder tre gånger på knappen 2 ( rund knapp med BMW logga på ) utan att släppa knappen 1.
4. Släpp knappen 1. Led lampan blinkar långsamt i max 10 sekunder.Tryck på en av de två knapparna under de 10s.
5. Om centrallåseet låser och därefter omedelbart låser upp är sändaren initierad. Om led blinkar eller centrallåset inte fungerar, måste initieringen göras om.

Bayerische Motoren Werke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.