|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla.. nån som vet vad som krävs för att konvertera en bil från DSP till utan. vad behövs bytas? Annledningen är att det inte går att få tag på dsp-adaptrar till ipod längre, dessutom tycker jag att funktionen är helt menlös och ganska kass, så jag lär knappast sakna den. problematiken runt förstärkare o ljudförsörning går ju att lösa bara själva enheterna kan komunicera utan dsp koaxialen. själva huvudenheten borde väl funka både med och utan? lösningen borde inta få kosta alltför mycket, inte för att jag inte har råd utan att jag inte riktigt tycker att enheten är värd att kosta på. jag är lite inne på att stoppa in en dubbeldin stareo med touch-skärm för det är mycket mer värt att investera 20-30 lapp i än att ge den gamla konstgjord andning för typ samma pengar. o den blir nog ändå inte särskillt bra. så asså. bort med dsp, i med ipod adapter. maxpris ca 5-7 lapp går det att lösa? //T | |
|
Inga problem att få tag i DSP adaptern, den kostar ca 1000:- eller mindre om du importerar den från USA eller Tyskland. (dvs DSP adaptern ¨å att du kan använda en vanlig icelink) /Andy |
|
|
Jaha... och vart ifrån då? några länkar eller förslag kanske? //T |
|
|
Den sista köpte jag från BRL för en månad sen. Kan leta fram länk på alternativ från USA, men det tar lite längre tid att få dem skickade därifrån. /Andy |
|
|
har ringt BRL i sthlm, ingen har.... |
|
| Dension har väl kvar sin, längst ned på sidan, Länk | |
|
Kolla med CES, jag ska leta fram någon tysk eller amerikansk försäljare, Kan inte tänka mig att de skulle slutat. |
|
|
enl. dension själva så finns det ingen dsp adapter framtagen til GW100 samt 300 det var tydligen ganska tveksamt hurvida det överguvudtaget skulle tas fram nån i framtiden. dom hade emellertid en icelink kvar men dock saknades kablaget till dsp.n o den hade dension slutat att pruducera.. så alla dsp ägare.. det ser ganska MÖRKT UT... får damma av cd. igen...... men vem fan har cd nu för tiden??? |
|
| Jag har. Bättre ljud men osmidigare........ | |
|
Själva icelinken behöver ej vara anpassad för DSP. Det enda som man gör vid DSP är att köpa en Analog -> Digitalkonverter samt koppla 3 ljudkablar från icelinken till den och sedan digitalutgången från konvertern till DSPn, krävs inget specialkablage. AD-konvertern är ingen speciell utan går med iprincip vilken somhelst. På Radioschack i USA kan man hitta dem för mellan 650:- till 900:-. Finns säkert flertalet billjudsfirmor eller andra ljud/elektronikaffärer sverige som saluför AD-konvertrar till bra priser. Det underlättar dock om AD-konvertern kan drivas med 12V så se det som ett krav. (Det är inte omöjligt även om den drivs med andra spänningar, men det är lite mer meck). /Andy |
|
|
Jag har en z4 med dsp och funderar op hur jag skall integrera min ipod. Flera komponenter som skall till men det som verkar bäst är: DSP konverter Produkt: Länk Installation: Länk ipod integration (Installation: Länk Intravee II Länk + Alpine KCA-420i ipod adapter... finns på ebay till hyffsat pris... Någon som har erfarenheter från denna uppsättning eller någon av komponenterna? |
|
|
Installation av intravee och alpine kca-420i ... Länk |
|
|
Hej, Har erfarenhet av Intravee II samt DSP och KCA420 i E38 samt E39 med navigator. Fungerar utmärkt. Bättre representation samt styrning om du har navigator. I annat fall (om du ej har navigator) är det väldigt liten skillnad mot Dension eller Dice adaptrarna. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.