AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.207

535 e34 med sportavgassystem?

No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
E39 BMW 530dAT individual -99
Någon som har en film eller ljudfil med en 535a med sportavgassystem.
tycker inte att min har det riktiga bmw ljudet. Låter inte så pigg och raspig som en 325 e30 gör. Blir det bättre med lite modifiering av avgassystemet kanske?
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
Tack för dom!
Blir nog en modifiering av avgassystemet.
Vad tror ni om att ta bort mellanljuddämparn och ersätta med raka rör och behålla slutdämparn?
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag tycker man hör väldigt dåligt hur det egentligen låter när man lyssnar
på ljudfilerna, bara den röda godingen som verkar kunna återge ganska bra hur det kan låta, men den lär väl inte vara original precis.
Jag tog bort min mellan dämpare på min 525a, så dår det samma ljudnivå på avgasljudet, men fick fram det ljuvliga ljudet lite över 2000/rpm o när man drar den riktigt. Blev väldigt nöjd med ljudet efter det, då man kan köra på motorvägen utan att störa sig på den höga ljudnivån.
No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
Verkar ju perfekt!
billigt blir det också :P
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag hade till för en tid sedan en "moddad" bakre burk i min 735:a,dvs allt innehåll i den var borta(inkl.mellanväggar ;)) pga rostmasken....
Lät ganska brutal då...INTE störande högt,men "lite rått gurglande" och mustigt vid både tomgång och i fart :)

Har ett "nytt" komplett originalsystem på den bilen nu och jag saknar ljudet jag hade innan kan jag säga :)

Mvh Janne.
No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
Frågan är ju vilken ljuddämpare som är bäst att ta bort.
mittendämparn är rostigast så därför tänkte jag ta den.. :)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Bakre ljuddämparen har främst en "ljudborttagande" uppgift....främre dämparen eller mellanljuddämparen har främst till uppgift att göra så att motorn får rätt mottryck och kan "jobba" på rätt sätt....
Iaf det jag lyckats lista ut och fått höra av diverse "experter"..

Men jag har ingen fakta angående detta nu som jag kan lägga ut och som isf skulle klargöra detta...

KAN ju rimligen vara som så att grenröret och katalysatorn gör det mest "mottrycksbefrämjande" åtgärderna s.a.s.....dvs INNAN avgaserna "hinner ut" till den främre/mitten burken..

Någon annan kanske kan svara på mera exakt hur det ligger till,gärna med lite faktauppgifter?

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.