|
|
|
|---|---|
|
Håller på och sätter en M70 snurra i min E28:a, och tänkte höra med proffsen här hur det fungerar på 750, med bränslepumparna. Det sitter ju 2 st "in tank" pumpar på 750, men till mitt projekt tänkte jag bara ha en pump. Tex denna: Länk Sen sätter jag ett T rör, kör med dubbla filer och dubbla rör fram till motorn. Min egentliga fråga är om driften av pumparna involverar den elektroniska motorstyrningen? Då kanske man ändå måste ha dubbla? | |
|
Elektriskt ska det nog fungera bra att köra en pump genom att parallellkoppla matningarna från dom gamla pumparna. Tar du matningen från ena sidan så kan den bli utan soppa om den sidan vill stänga av (limp home). Det kan finnas en teoretisk nackdel med att köra en pump. När du kopplar ihop matarledningarna så betyder det att du alltid kommer att ha samma soppatryck i båda bankarna. Dvs den regulator som reglerar till det lägsta trycket sänker trycket även till den andra banken. I praktiken borde lambdaregleringen kunna kompensera för detta. |
|
|
Jag skulle nöja mig med enkel bränsleledning och ett filter och sätta T förgreningen ända framme vid motorn. Det spar plats och jobb. För att slippa risken att en felsignal på ena motronicboxen stänger av all soppa, så kan du ta styrsignalen från båda boxarna och koppla en diod i serie med signalen och sedan koppla ihop dom och gå vidare till ett bensinpumpsrelä, då får du signal från den boxen som fortfarande vill köra, och du riskerar inte att få in signal "baklänges" i den andra boxen. /Mats J |
|
|
Tack för svaren. Jag ska fundera vidare på detta. Har redan dragit ett extra rör under bilen, men precis som Mats J säger så är det ju i detta fallet onödigt. Jag känner på mig att det skulle bli ganska svårt att få ner 750 pumparna i E28 bensintanken, så jag utgår nog i från att ha extern pump / eller kanske två. |
|
alain |
Har du titta på pumpen från E38, det är en V12 med bara en pump, det kanske fungerar. bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.