|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag var o körde o då börjarde batteri lampa o oljelampa lysa,sen slocknar bilen.Jag försöker att starta o då e batteriet helt slut o pallar inte vrida runt startmotorn. Vi puttar upp bilen upp för en backe,o jag försöker starta den på backen. Den går igång o direkt slocknar. Sen kommer en polare o vi försöker att starta me startkablar.Startmotorn verkar det inte va nåt fel på för den vrider runt motorn o den försöker att starta,men den går inte igång(?) nu. Vi ställer bilen på parkeringen.. Nu undrar jag- va e det som har hänt? E det batteriet??Eller nåt annat? | |
|
Lyser batteri lampan när bilen startar? Isf har du nått fel på bilens laddning, dvs generatorn. Hur långt har bilen gått? Kan vara dags att byta kol i generatorn... |
|
|
ungefär så va min... d kan vara kolen... men mina kol såg gansak bra ut (testade att byta oxå) men jag fick byta generator.. vet inte rikigt vad som hade gått sönder. men efter en ny generator så funkade allt normalt igen. testa köpa en från skroten o kolla om bilen funkar... om felet uppstår. lämna tillbax generatorn :) kan väl vara att batteriet inte tar emot ngn laddning oxå.. testa med annat batteri kanske man ska göra först. mvh t |
|
|
TACK FÖR SVAREN!!! |
|
|
kan tillägga att min lampa inte lyste när min generator inte funkade... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.