AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.775

Svensksåld M5 00:a för 115"

Sida 2 av 2
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
sallepwr: Om man nu vill ha en "skitfin" M5:a då ska man alltså köpa en för ex 115 000 och sedan kosta på den så man kommer upp i skick som den "dyrare" 200 000 kronors M5:an! Kommer det löna sig tror du? Jag vet inte men tvivlar starkt på den strategin.

Mvh Danne
sa
554
sallepwr
M5 touring 1995
M5 turbo 1992
735ia schnitzer 1989
M535i
523 touring
M5 touring 92
Daniel.F
Nej, och det har jag inte heller skrivit. Jag skrev att man lika gärna kan få (och det har måååånga fått) en dyrägd bil, även om man betalar 200000.
Någon i tråden värderade bilen till ca 80000kr, tror itne säljarn sålde den för det, han fick väll vad den var värd; 115000... Till skillnad från de dyrare bilarna som inte blir sålda och annonseras år efter år (även om de är jättefina)
Åter igen, bilens värde stryr inte av enusiaster på ett forum. Det styrs av köparns intresse och förmåga att betala. Och eftersom denna bil blev såld på ett par dagar för 115000 så var den uppenbart vär just de pengarna. Risig eller ej. Hade jag haft de pengarna hade jag iaf åkt och tittat på den, samt haft en buffert på 50000kr till några av de problem man kan vänta sig på denna och alla andra (oavsett pris) m5or.
Jag hade inte _avfärdat_ den pga att en "romer" säljer bilen och mobilnummret går till jalal i helsingborg eller liknande.
Det finns ett starkt köptryck underifrån på de billigaste fordonen, man kan bara önska köparna lycka till. Personligen tror jag på att köpa fordon man själv har råd med utan att riskera att plåga sin ekonomi och därmed kan njuta av till fullo.
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
sallepwr: Att dra slutsatsen att den var värd pengarna bara för att den såldes fort tror jag är förhastat. En "billig" högprestandabil kan förblinda folk så att man inte ser "skogen för alla träd".
Även om man har 50' i buffert så räcker det inte speciellt långt om man får t.ex. ett motorras. Bara en VANOS-rep går väl på 15--20'.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.